سقوط سهام نتفلیکس با کاهش ۲۰۰ هزار مشترک در سه ماهه اول سال ۲۰۲۲

زمان مطالعه: ۲ دقیقه

پس از آنکه نتفلیکس اعلام کرد در سه ماهه اول سال ۲۰۲۲ بیش از ۲۰۰ هزار مشترک را از دست داده، سهام این پلتفرم استریم با کاهش بیست و سه درصدی مواجه شد. این اولین بار در بیش از یک دهه گذشته است که این غول پلتفرم‌های استریم ویدیو با کاهش مشترک روبرو شده است. نتفلیکس می‌گوید انتظار می‌رود تا نیمه سال ۲۰۲۲ نزدیک به ۲ میلیون مشترک دیگر را از دست بدهد.

نتفلیکس گزارش داده است که در حال حاضر ۲۲۱.۶ میلیون مشترک در سراسر دنیا دارد اما انتظار داشته ۲.۵ میلیون مشترک دیگر را در سه ماهه اول سال ۲۰۲۲ جذب کند. سال گذشته در همین بازه زمانی،‌ نتفلیکس با افزایش ۳.۹۸ میلیون مشترک مواجه بود.

مدیران نتفلیکس می‌گویند تحریم روسیه و توقف خدمات این شبکه در این کشور به دنبال حمله «ولادیمیر پوتین» به اوکراین سبب از دست رفتن ۷۰۰ هزار کاربر شده است. این شبکه علاوه بر این به اشتراک‌گذاری رمز عبور و افزایش رقبا را از عوامل دیگر این کاهش برمی‌شمارد.

نتفلیکس می‌گوید بیش از ۱۰۰ میلیون خانوار در سراسر دنیا شامل ۳۰ میلیون خانوارد در ایالات متحده و کانادا از خدمات نتفلیکس استفاده می‌کنند. پس از انتشار نامه نتفلیکس به سهام‌داران، سهام این کمپانی به فاصله چند ساعت با سقوط بیست و سه درصدی مواجه شد.