طرح مدیتیشن ۵۰۰ میلیون دلاری دیوید لینچ برای برقراری صلح جهانی راه‌اندازی شد

زمان مطالعه: ۳ دقیقه

کارگردان «جاده مالهالند» امیدوار است که با این طرح آرامش را به دنیا بازگرداند.

«دیوید لینچ» برنامه‌هایش برای یک طرح مدیتیشن ۵۰۰ میلیون دلاری را اعلام کرد. کارگردان «تویین پیکس» (Twin Peaks) و «جاده مالهاند» (Mulholland Drive) هفته گذشته در وبسایتش تأیید کرد که به ۳۰ هزار دانشجوی بین‌المللی برای آموزش «درون‌پویی متعالی» (Transcendental Meditation) کمک مالی خواهد کرد تا به متخصصین حوزه مدیتیشن تبدیل شوند و «میراث صلح جهانی پایدار» را بنا کنند.

این طرح با همکاری «اتحادیه جهانی پژوهشگران صلح» اجرا و در سال اول نزدیک به ۵۰۰ میلیون دلار را سرمایه‌گذاری می‌کند. لینچ با انتشار یک ویدیو تبلیغاتی می‌گوید: «اگر صلح و آرامش را به این سیاره نیاوریم، نمی‌دانیم فردا چه خواهد شد. مردم می‌گفتند این جنگ در اوکراین اتفاق نخواهد افتاد، اما حالا اتفاق افتاده. مردم در حال جان سپردنند. شهرها در حال نابود شدنند. شرایط بسیار بسیار خطرناک است. همه می‌دانند.»

با این طرح از ۱۰ هزار دانشجوی دانشگاه ماهاریشی در ایالات متحده، ۱۰ هزار دانشجو در هند و ۱۰ هزار دانشجوی دیگری در دانشگاه‌های مرتبط در سراسر دنیا حمایت خواهد شد.

لینچ اضافه می‌کند: «مردم برای کمک به بشریت کارهای زیادی می‌کنند، اما مدتی طولانی است که ادامه داشته. حرف زدن، تظاهرات کردن، امضاء کردن – این امور صلح را برقرار نکرده.»

این طرح قرار است «نه تنها استرس را در دانشجویان کاهش دهد»، بلکه «نیروی همبستگی قدرتمندی» خلق کند. «تونی نادر» یکی از رهبران «درون‌پویی متعالی» می‌گوید: «دیوید لینچ نه فقط فیلمسازی درخشان است بلکه معقتد است صلح جهانی قابل‌دستیابی و قابل انجام است.»

هفته گذشته نشریاتی چون «ورایتی» از «منابع آگاه» نقل کردند که «دیوید لینچ» پروژه‌ای در جشنواره فیلم کن ۲۰۲۲ اکران می‌کند و با «لورا درن» همکاری کرده است. با این حال، لینچ در مصاحبه با «اینترتینمنت ویکلی» برای معرفی نسخه ترمیم‌شده و 4K «امپراطوری درون» (Inland Empire) این شایعه را تکذیب می‌کند و می‌گوید: «هیچ فیلم جدیدی از من بیرون نمی‌آید. سراسر شایعه است. این پاسخ من است. چنین اتفاقی نخواهد افتاد. پروژه‌ای ندارم. هیچ‌چیزی در کن ندارم. مایه تأسف است. باعث شد که مردم فکر کنند: «وای، چه خوب.» اثر جدیدی وجود دارد، اما مال من نیست. نمی‌دانم اثر کیست. می‌گویند اثر جدیدی به کن می‌رود، اما نمی‌گویند اثر کیست، و بعضی تصور کردند که فیلم من است، اما نیست.»