عزت‌الله مهرآوران درگذشت

زمان مطالعه: ۲ دقیقه

عزت‌الله مهرآوران بازیگر پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون در سن ۷۲ سالگی به دلیل سکته قلبی ناشی از ابتلا به ویروس کرونا درگذشت. مهرآوران اردیبهشت ۱۳۲۸ در مسجد سلیمان به دنیا آمده و با فیلم «می‌فروش» در سال ۱۳۵۳ فعالیت حرفه‌ای خود را آغاز کرده بود. «آژانس شیشه‌ای» به کارگردانی ابراهیم حاتمی‌کیا و «مرد عوضی» ساخته محمدرضا هنرمند از جمله مهم‌ترین فیلم‌های او بودند.

سریال‌های «لیسانسه‌ها»، «وضعیت سفید»، «خروس»، «هیولا»، «ساخت ایران» و «می‌خواهم زنده بمانم» از جمله آثار تلویزیونی به جا مانده از این بازیگرند.

هژیر مهرآوران پیش‌تر در مورد وضعیت جسمانی پدرش به تسنیم گفته بود: «امروز که به بیمارستان رفتم خیلی امیدوارم نکردند و گفتند وضعیت عمومی پدرم، به هم ریخته است. مسئله کرونا رفع شده اما ویروس روی بخش‌های مختلف بدن تأثیرات خودش را گذاشته و همه ارگان‌های مهم را درگیر کرده است. روز گذشته به ما خبرهای خوبی دادند اما انگار همه‌چیز غیرقابل پیش‌بینی است و باید منتظر بمانیم و ببینیم آیا رو به بهبودی می‌رود و یا خدایی ناکرده اتفاقات بدتری می‌افتد.»

فرزند عزت‌الله مهرآوران اضافه کرده بود: «وضعیت عمومی‌شان خوب نیست و با قطع شدن داروها، هوشیاری به دست نیامده است. تنفس پدر به دستگاه وابسته است و اوضاع و احوال مطلوب و خوبی هم ندارند. از مردم عزیزمان می‌خواهم در این روز عزیز برای سلامتی پدرم دعا کنند تا هرچه زودتر شاهد بهبودی‌شان باشیم.»