تصاویر مراسم افتتاحیه Dune در فرانسه با حضور «تیموتی شالامی» و «زندیا»

زمان مطالعه: ۲ دقیقه

«زندیا»، «تیموتی شالامی»، «ربکا فرگوسن» و‌ «دنی ویلنوو» کارگردان «تل‌ماسه» (Dune 2021) در مراسم افتتاحیه فیلم در فرانسه حاضر شدند. این مراسم دوشنبه (۶ سپتامبر» در پاریس برگزار شده است. عوامل و بازیگران «تل‌ماسه» هفته گذشته در مراسم افتتاحیه جهانی فیلم در ونیز دیده شده بودند.

«تیموتی شلمی» در «تل‌ماسه» نقش «پل اتریدیز» را بازی می‌کند که خاندانش مالک سیاره کویری و خطرناک «آراکیس» است. این سیاره دارای ارزشمند‌ترین منبع دنیاست، دارویی به نام «چاشنی» که عمر انسان را دراز می‌کند و توانایی‌های فرا-بشری به او می‌دهد. خاندان اتریدیز با مالکیت این سیاره به دشمن امپراطوری «هارکونن» و بومیان سیاره تبدیل شده‌اند.

ویلنوو در نشست مطبوعاتی «تل‌ماسه» در ونیز توصیه کرد که فیلم بهتر است روی بزرگ‌ترین صفحه نمایش ممکن دیده شود: «مردم را تشویق می‌کنم که فیلم را روی پرده بزرگ ببینند. با تصور آیمکس رؤیا‌پردازی، طراحی و فیلمبرداری شده. وقتی این فیلم را روی پرده بزرگ می‌بینید، به یک تجربه تقریباً فیزیکی تبدیل می‌شود. ما فیلم را به گونه‌ای طراحی کردیم که تا حد ممکن پیشرو باشد، و به نظر من، پرده‌های بزرگ سینما بخشی از زبان فیلم است.»

برادران وارنر در ماه ژوئن اعلام کرد که تاریخ اکران این فیلم در ایالات متحده و کانادا به جای ۱ اکتبر به ۲۲ اکتبر (۳۰ مهر ماه ۱۴۰۰) موکول خواهد شد. این فیلم در چین توسط استودیوی لجندری روی پرده می‌رود و همزمان از شبکه اچ‌بی‌او مکس نیز پخش خواهد شد.