صحبتهای علی نصیریان درباره ضرورت واکسینه شدن هنرمندان
علی نصیریان در گفت و گوی کوتاهی که از او منتشر شده با تاکید بر لزوم مراقبت از مردم در برابر ویروس عالمگیر کرونا، خواستار واکسینه شدن تمامی مردم ایران شد و و درباره ضرورت واکسیناسیون برای بعضی از مشاغل پرخطر همانند پروژههای هنری اعلام کرد: «نمیگویم هنرمندان تافته جدابافتهاند و باید امتیاز خاصی برای آنان قائل شوند، واقعا امیدوارم همه مردم هر چه زودتر واکسینه شوند. فقط مساله اینجاست که بعضی مشاغل خطرات بیشتری دارند، مانند همین پروژههای هنری که اگر لطفی شود و این بچهها را زودتر واکسینه کنند، شخصا ممنون خواهم شد. من هم چندی پیش واکسن کرونا را دریافت کردم. قرار بود برای حضور در پروژهای به شمال بروم و به همین دلیل دو نوبت واکسن خود را دریافت کردم اما میدانم که همچنان باید مراقبت کرد و واکسینه شدن به معنای قطع مراقبتها نیست.»
نصیریان در ادامه گفت: «باز هم تاکید میکنم که وقتی از اولویت واکسیناسیون برای هنرمندان صحبت میکنیم، به معنای این نیست که آنان امتیاز ویژهای دارند بلکه به خاطر ویژگی کارشان است که در معرض خطرات بیشتری قرار میگیرند. پروژه های هنری معمولا پر جمعیت هستند و در میان آنان بازیگران، نمیتوانند ماسک بزنند یا فاصله زیادی را رعایت کنند. از این جهت است که درخواست میکنیم زودتر از آنان مراقبت شود تا در امنیت بیشتری به فعالیت خود ادامه بدهند. درست است که هنرمندان برای حضور در پروژههای هنری تست کرونا میدهند ولی این آزمایش ضمانتی نیست که بعدا درگیر نشوند. به همین دلیل است که میگوییم واکسینه کردن کمک میکند که هم بچههای هنری بتوانند به کار و فعالیت خود ادامه بدهند و هم از خطرات کرونا دور شوند.»