دومین تریلر رسمی Dune رونمایی شد

زمان مطالعه: ۳ دقیقه

برادران وارنر و لجندری پیکچرز طبق اعلام قبلی از دومین تریلر رسمی فیلم «تل‌ماسه» یا «تل‌ماسه: قسمت اول» (Dune: Part One) که اقتباسی است از رمان علمی-تخیلی «فرانک هربرت» رونمایی کردند. پیش‌تر گزارش شده بود که این فیلم نیمی از داستان هربرت را روایت می‌کند.

«تیموتی شلمی» در «تل‌ماسه» نقش «پل اتریدیز» را بازی می‌کند که خاندانش مالک سیاره کویری و خطرناک «آراکیس» است. این سیاره دارای ارزشمند‌ترین منبع دنیاست، دارویی به نام «چاشنی» که عمر انسان را دراز می‌کند و توانایی‌های فرا-بشری به او می‌دهد. خاندان اتریدیز با مالکیت این سیاره به دشمن امپراطوری «هارکونن» و بومیان سیاره تبدیل شده‌اند. دیگر بازیگران نقش‌های مکمل «زندیا»، «اسکار آیزک»، «ربکا فرگوسن»، «جاش برولین»، «جیسون موموآ»، «شارلوت رمپلینگ»، «دیو باتیستا»، ‌و «خاویر باردم» خواهند بود.

«اریک راث» یکی از نویسندگان فیلم پیش‌تر در مصاحبه با «کلایدر» گفته بود: «کاملاً نیمه اول کتاب است. وقتی از کتاب اقتباس می‌کردیم این موضوع را نمی‌دانستم، بنابراین فکر می‌کنم کمی فراتر از نیمه رفتیم و شروع کردیم به ورود به نیمه دوم. اما فیلم را دیده‌ام، تقریباً نیمه اول کتاب است... راستش باید کمتر و به شکلی مهار می‌شد و دنی بخشی از این کار را انجام داد و بعد در نهایت نویسنده‌ای استخدام کردند – من گرفتار بودم، بنابراین نویسنده‌ای به نام «جان اسپیتس» را آوردند که کارش شگفت‌انگیز است و فکر می‌کنم موفق بوده.»

ویلنوو در مصاحبه با «توتال فیلم» می‌گوید فرایند انتخاب بازیگر نقش اول فیلم با مانع بزرگی روبرو بوده است. او فاش می‌کند که اگر موفق نمی‌شد «تیموتی شلمی» را برای بایز در نقش «پل اتریدیز» راضی کند، «تل‌ماسه» احتمالاً ساخته نمی‌شد. ویلنوو می‌گوید: «ما گفتیم: «[انتخاب ما] تیموتی است.» گزینه دومی نداشتیم. راستش، اگر پاسخ منفی می‌داد نمی‌دانم چه می‌شد. شاید «تل‌ماسه» ساخته نمی‌شد، شاید.»

برادران وارنر در ماه ژوئن اعلام کرد که تاریخ اکران این فیلم در ایالات متحده و کانادا به جای ۱ اکتبر به ۲۲ اکتبر موکول خواهد شد. این فیلم در چین توسط استودیوی لجندری روی پرده می‌رود و همزمان از شبکه اچ‌بی‌او مکس نیز پخش خواهد شد.