علی انصاریان ۴ ماه پس از درگذشت‌اش نامزد جایزه بهترین بازیگر شد

زمان مطالعه: ۲ دقیقه

علی انصاریان، ۴ ماه پس از درگذشت‌اش، برای بازی در فیلم سینمایی «کولبرف»،  به کارگردانی میلاد منصوری و به تهیه‌ کنندگی سیدروح‌الله حسینی‌لرگانی، نامزد بهترین بازیگر در جشنواره فیلم‌ بلغارستان شد. ناگفته نماند که «کولبرف» در نخستین حضور بین‌المللی خود، رکورددار بیشترین تعداد نامزدی در رشته‌های مختلف از جمله بهترین فیلمنامه (میلاد منصوری)، بهترین کارگردانی (میلاد منصوری)، بهترین فیلم (سیدروح‌الله حسینی‌لرگانی)، بهترین بازیگری (زنده‌یاد علی انصاریان)، بهترین فیلمبرداری (مهدی رضایی) و بهترین بازیگری (مهتاب ثروتی)، در رویداد سینمایی وی‌آی‌زد بلغارستان شد. اخبار سینمای جهان را از ۳۰نما دنبال کنید.

«کولبرف» اولین فیلم بلند میلاد منصوری است. این کارگردان تا پیش از این سابقه ساخت پنج فیلم کوتاه: «میم»، «شکلات»، «اگزیت»، «مستر کلینر» و «سربست» و همچنین دستیاری کارگردان در سریال‌هایی همچون «علی‌البدل» و «پایتخت ۵» را در کارنامه‌ خود دارد. ناگفته نماند که میلاد منصوری برای فیلم کوتاه «سربست»، موفق به دریافت عقاب طلایی جشنواره سینماتوگراف آسیا و همچنین دریافت سه جایزه کارگردانی، فیلمبرداری، طراحی صحنه و گریم از جشنواره بین‌المللی فیلم‌های مستقل برزیل شده است.

از بازیگرانی که در اولین فیلم بلند این کارگردان به ایفای نقش پرداختند می‌توان از: حسین سلیمانی، حسین مهری، دنیز متوسلی، مهتاب ثروتی، چیا بابامیری، علی فراستی، آرتین امجدی، پیام احمدی‌نیا و زنده‌یاد علی انصاریان نام برد.