«دنیل کالویا» در SNL نژادستیزی بریتانیایی را با نوع آمریکایی‌اش مقایسه کرد

زمان مطالعه: ۲ دقیقه

«دنیل کالویا» که برای اولین بار مجری «اجرای زنده شنبه‌شب» (Saturday Night Live) شبکه‌ی NBC بود، در مونولوگ ابتدایی خود به مضامین جدی پرداخت و با قطع شدن صدایش در حین دریافت گلدن گلوب هم شوخی کرد.

این بازیگر متولد لندن گفت: «پیش از هر چیز، باید بگویم که می‌دانم با شنیدن لهجه‌ام فکر می‌کنید: «وای نه، او سیاه‌پوست نیست – بریتانیایی است.»» او پس از آنکه تأکید می‌کند یک انسان هم می‌تواند بریتانیایی و هم سیاه‌پوست باشد اضافه می‌کند: «اساساً من همان چیزی هستم که خانواده‌ی سلطنتی نگران بود نوزاد [مگان و پرنس هری] به آن شکل درآید.»

کالویا همین موضوع را ادامه می‌دهد و می‌گوید مردم از او می‌پرسند کدام بدتر است – نژادستیزی بریتانیایی یا نژادستیزی آمریکایی.          او می‌گوید:‌ «اجازه دهید این‌گونه بگویم. نژادستیزی بریتانیایی چنان بد است که سفیدپوستان از آنجا رفتند. می‌خواستند آزاد باشند – آزاد برای ایجاد نژادستیزی خودشان. به همین علت است که استرالیا، آفریقای جنوبی و بوستون را خلق کردند.»

او سپس از بازی در نقش «فرد همپتون» رهبر جنبش «پلنگ سیاه» در دهه‌ی ۶۰ در فیلم «یهودا و مسیح سیاه»‌ (Judas and the Black Messiah) که برایش نامزدی اسکار را به دنبال داشته گفت. کالویا در ادامه کلیپی از مراسم اهدای جوایز گلدن گلوب و قطع شدن صدای در حین دریافت جایزه از طریق زوم پخش کرد.

کالویا با ارجاع به فیلم «برو بیرون»‌ (Get Out) که نامزدی اسکار دیگری برایش به همراه آورد می‌گوید: «صدای من قطع شده بود – باور می‌کنید؟ بهترین شوخی عمرم را گفتم اما صدای من قطع شده بود. احساس کردم در حال غرق شدنم.»

این بازیگر در ادامه به لحنی جدی‌تر می‌گوید: «وقتی ۹ ساله بودم، نمایشنامه‌ای نوشتم که در تئاتر همپشیر با بازیگران واقعی و همه‌ی خصوصیات دیگر اجرا شد. یک ماجرای واقعی است – آن نمایشنامه بر اساس «کنان و کل» (Kenan & Kel) نوشته شده بود و همان نمایشنامه بود که مرا به مسیری هدایت کرد که امشب روی این صحنه باشم در کنار کنان [تامپسون] در پشت صحنه.»

اخبار سینمای جهان را از ۳۰نما دنبال کنید.