بازیگر زن قزاقی که سر کورش را در یک فیلم برید به کاربران ایرانی معترض واکنش نشان داد

زمان مطالعه: ۲ دقیقه

«المیرا تورسین» بازیگر زن قزاق که به دلیل بریدن سر کوروش کبیر در فیلم سینمایی «تومیریس» با اعتراض شدید کاربران ایرانی مواجه شد، در نهایت نسبت به این امر در اینستاگرام خود واکنش نشان داد و اعلام کرد: «من نامه‌های زیادی از ایرانی‌ها دریافت می‌کنم، قضاوت و واکنش شما نسبت به فیلم را درک می‌کنم اما لطفا توجه کنید و مفاهیم سینما و زندگی واقعی را از هم ‌جدا کنید. در فیلم، این نقش من است و در زندگی واقعی به عنوان یک شخص، من به کشور، تاریخ، عشق به میهن و وطن‌پرستی احترام می‌گذارم.»

برای تولید فیلم سینمایی «تومیریس» که بر مبنای روایت ناکامل و مشوش هرودوت تاریخ‌نگار یونانی، از مرگ کوروش کبیر ساخته شده است، حدود ۲سال وقت صرف شده و بخش زیادی از فیلمبرداری این فیلم در آلماتی و دیگر شهرهای قزاقستان انجام شده و البته ناگفته نماند که برای هرچه واقع‌گرایانه‌تر بودن این فیلم، ۶ ماه زمان برای بازسازی شهر بابل انجام شده است.  کارگردانی «تومیریس» را «آکان ساتایف» موسس کمپانی «ساتایفیلم» برعهده داشته است و نزدیک به ۱۵۰ بازیگر در این فیلم به ایفای نقش پرداختند و جالب این ‌جاست که نقش کوروش کبیر را بازیگر ایرانی بازی نمی‌کند، بلکه  «غسان مسعود» بازیگر سوری که یک عرب می‌باشد، بازی می‌کند.

سینمایی «تومیریس» اما داستان زندگی ملکه تومیریس را به تصویر می‌آورد که به خونخواهی و قتل عام قوم ماساگت (از همسایگان شمالی ایران) با هدایت تعدادی از نیروهای بازمانده ماساگت به کوروش کبیر حمله می‌کند و او را شکست می‌دهد و پس از قتل این پادشاه کبیر، دستور بریدن سر او و غوطه ور کردن آن را در خیکی پر از خون می‌دهد. ماجرایی که به عین و با جزییات در این فیلم دیده می‌شود. «تومیریس» اولین فیلم از سه‌گانه‌ای است که قزاق‌ها با محوریت زندگی و جنگاوری ملکه تومیریس به تصویر آورده‌اند.