نسخهی ترمیمشدهی سهگانهی «ارباب حلقهها» به مناسبت بیستمین سالگرد اکران منتشر شده است.
سهگانهی «ارباب حلقهها» (The Lord of the Rings) به کارگردانی «پیتر جکسون» که نسخههای ترمیمشدهاش همزمان با نوزدهمین سالگرد اکران منتشر شد، در طول تعطیلات سال نو بسیاری از هواداران را دوباره به دنیای سرزمین میانه بازگرداند. هر سه فیلم جکسون در شبکهی HBO Max قرار گرفته و با کیفیت 4K و ریمستر شده به شبکهی نمایش خانگی آمده است. اخبار سینمای جهان را از ۳۰نما دنبال کنید.
ماه گذشته به همین مناسبت، بازیگران فیلم «یاران حلقه» (The Fellowship of the Ring) از جمله «الایجا وود» (فرودو)، «ایان مککلن» (گندالف)، «شان آستین» (سموایز)، «دامینیک موناگان» (مری)، «بیلی بوید» (پیپین)، «ویگو مورتنسن» (آراگورن)، «شان بین» (بورومیر)، «اورلاندو بلوم» (لگالوس)، و «جان رایس دیویس» (گیملی) با مجلهی «امپایر» به گفتگو نشستند. این مجموعه مصاحبهها مملو از جزئیاتی جذاب از نحوهی تولید چندگانه است.
در بخشی از مصاحبه «الایجا وود» از مککلن در مورد تغییرات مداوم فیلمنامه در حین فیلمبرداری میپرسد. مککلن میگوید: «خستهکننده بود، نه؟ به خصوص برای آن بازیگران تئاتر که در تمام دوران بازیگری به متن پایبند بودند، و پیش از فیلمبرداری خودشان را بر آن اساس آماده میکردند. با این حال، همیشه باید گوش به زنگ میماندیم و من همیشه یک دفترچه زیر لباسم مخفی میکردم تا به آن رجوع کنم.»
مککلن و بلوم تنها بازیگرانی بودند که در هر دو سهگانهی «ارباب حلقهها» و «هابیت» نقشی ثابت داشتند، و وود تنها در صحنهی کوتاهی از «هابیت» ظاهر شد. مککلن در پاسخ به این پرسش که در حین فیلمبرداری «هابیت» دلتنگ چه چیزی از «ارباب حلقهها» شده میگوید: «بسیاری از دوستان قدیمی پشت دوربین حضور داشتند، اما دلتنگ گروه بازیگری قبلی شدم. باید یادآور شوم که همکاری با «مارتین فریمن» و دورفها هم لذتبخش بود. خوشحال بودم که از شر عصای قدیمی گندالف سفید راحت شدهام. [گندالف] خاکستری همیشه نسخهی محبوب من بود.»
مورتنسن در این مصاحبه فاش میکند که تمایل داشته چه صحنهی حذفشدهای از سهگانه در نسخهی نهایی باقی میمانده است. در بخشی از این مصاحبه وود در پاسخ به این پرسش که شگفتآورترین جنبهی فیلمها چه بوده میگوید: «اینکه در این پروداکشن عظیم چه فضای صمیمانهای وجود داشت. در آن زمان بیتجربه بودم و نمیتوانستم با چیزی قیاسش کنم. اما با گذشت زمان این کیفیت ویژهتر شد. همهی ما در اثری مشارکت کردیم که هرگز در آن مقیاس عظیم و در نیوزلند زیبا تجربه نکرده بودیم و به نظر میرسید که بزرگترین فیلم مستقل دنیا را در خانه میسازیم. آن احساس خانوادگی و شکلگیری یک مسیر در حین کار واقعاً فوقالعاده بود.»