Red Rocket: «شان بیکر» کارگردان Florida Project مخفیانه فیلم ساخت

زمان مطالعه: ۳ دقیقه

 

در «رد راکت» بیکر با «سایمون رک» و «درو دنیلز» فیلمبردار «امواج» همکاری کرده است.

 

«شان بیکر» در حال به پایان رساندن پروژه‌ی «رد راکت» (Red Rocket) است، یک کمدی تلخ که به صورت مخفیانه در تگزاس فیلمبرداری شده است. «ورایتی» ضمن تأیید این پروژه گزارش می‌دهد که «رد راکت» تا پایان ماه نوامبر کامل خواهد شد. از داستان فیلم جزئیاتی فاش نشده اما بیکر در آن با «سایمون رکس» ستاره‌ی «فیلم ترسناک» (Scary Movie) همکاری کرده است. بیکر اغلب با نابازیگران همکاری می‌کند، بنابراین دور از انتظار نیست که دیگر بازیگران فیلم جدیدش استعدادهای ناشناخته باشند. اخبار سینمای جهان را از ۳۰نما دنبال کنید.

بیکر آخرین بار با «پروژه‌ فلوریدا» (دانلود فیلم The Florida Project با لینک مستقیم) به سینما آمد. این فیلم اولین بار در جشنواره کن سال ۲۰۱۷ روی پرده رفت و تحسین منتقدین را برانگیخت. استودیوی A24 این فیلم را در آمریکا عرضه کرد و به فروش ۵.۹ میلیون دلاری رسید.  این فیلم مستقل در سراسر دنیا فروش ۱۱ میلیون دلاری را ثبت کرد و در اسکار نامزدی بهترین بازیگر مرد نقش مکمل را برای «ویلم دفو» به ارمغان آورد.

«ورایتی» گزارش می‌دهد که هزینه‌های «رد راکت» به صورت مستقل تأمین شده و بیکر به دنبال پخش‌کننده است. این فیلمساز فیلمنامه‌ی پروژه را با همکاری «کریس برگاک» به نگارش درآورده که یکی از نویسندگان «پروژه فلوریدا» نیز بوده است. بیکر در کنار «الکس کوکو»، «سامانتا کوان» و «الکس سکس» تهیه‌کننده‌ی فیلم جدید خود است.

نکته‌ی جالب توجه دیگر در مورد «رد راکت» این است که بیکر برای فیلمبرداری این پروژه به سراغ «درو دنیلز» رفته است. دنیلز اخیراً فیلم «امواج» (Waves) را برای «تری ادوارد شولتس» فیلمبرداری کرده و سابقه‌ی همکاری در «شب می‌آید» (It Comes At Night) و دو اپیزود از سریال برنده‌ی امی «سرخوشی» (Euphoria) شبکه‌ی HBO را دارد.

«ورایتی» می‌نویسد «رد راکت» با رعایت استانداردهای بهداشتی در حین پاندمی تولید شده است. منتقدین بیکر را یکی از خلاق‌ترین کارگردانان آمریکایی امروز می‌دانند، به همین علت پروژه‌ی جدید او یکی از هیجان‌ترین فیلم‌های مستقلی لقب می‌گیرد که در ماه‌های آینده پخش خواهد شد.