تمجید فیلمبردار Gravity و Revenant از آیفون ۱۲: «فیلمبردار بزرگ بعدی از این گوشی استفاده خواهد کرد»

زمان مطالعه: ۳ دقیقه

 

فیلمبردار برنده‌ی اسکار برای اثبات ادعایش یک فیلم کوتاه با آیفون ۱۲ ساخته است.

 

یکی از مهم‌ترین بخش‌های رویداد اپل در این هفته معرفی گوشی موبایل «آیفون ۱۲» و «آیفون ۱۲ پرو» بود. به گفته‌ی این کمپانی «آیفون ۱۲ پرو» اولین و تنها دستگاهی خواهد بود که امکان ضبط، تدوین، تماشا و به اشتراک‌گذاری ویدیوهای «دولبی ویژن» را فراهم می‌کند. این گوشی به اولین دوربینی مجهز شده که می‌تواند تصاویر را با نرخ ۶۰ فریم در ثانیه با فرمت فورکی اچ‌دی‌آر دولبی ویژن ضبط کند. اهمیت این دوربین به حدی است که «امانوئل لوبزکی» فیلمبردار برنده‌ی اسکار را به تحسین واداشته. اخبار سینمای جهان را از ۳۰نما دنبال کنید.

در رویداد اپل فیلم کوتاهی پخش شد که توسط لوبزکی و با استفاده از آیفون ۱۲ پرو ضبط شده بود. لوبزکی در این فیلم خصوصیات محصول جدید اپل را شرح می‌دهد و تصاویر چشم‌نوازی را نشان می‌دهد که با استفاده از این دستگاه ضبط کرده است.

لوبزکی می‌گوید: «وقتی که فیلمبرداری در سینما را آغاز کردم، باید دوربین‌های بسیار گرانقیمتی را اجاره می‌کردیم، فیلم‌های استاک را خریداری می‌کردیم، و هزینه‌ی توسعه تجهیزات ویژه برای تدوین را پرداخت می‌کردیم. اما حالا می‌توانید با یکی از این دستگاه‌ها بیرون بروید و یک فیلم بسازید. آیفون پرو به فیلمسازان در سراسر دنیا این امکان را می‌دهد فیلم‌هایی بسازند که بدون این گوشی ممکن نبود ساخته شوند زیرا توان خریداری یا حمل دوربین‌های پیچیده را نداشته‌اند. به نظر من فیلمبردار بزرگ بعدی یا کارگردان بزرگ بعدی در حال ساختن فیلم با یکی از این دستگاه‌هاست.»

لوبزکی هشت نامزدی اسکار و سه جایزه را با «جاذبه» (دانلود فیلم Gravity با لینک مستقیم)، «از گور برخاسته» (دانلود فیلم The Revenant با لینک مستقیم) و «بردمن» (دانلود فیلم Birdman با لینک مستقیم) را دارد. او سه جایزه‌ی اسکارش را در سه سال متوالی کسب کرد، رکوردی که هیچ فیلمبردار دیگری در تاریخ موفق به رسیدن به آن نشده است. پروژه‌ی بعدی این فیلمبردار اثر جدید «دیوید او. راسل» با بازی «کریستین بیل»، «مارگو رابی» و «جان دیوید واشینگتن» است.

 

دانلود فیلم کوتاه لوبزکی با کیفیت 1080p (۲۲ مگابایت)