«دنی ویلنوو» برای صدها دانشجوی سینما مسترکلاس مجازی برگزار کرد

زمان مطالعه: ۳ دقیقه

«دانشکده ملی فیلم و تلویزیون» بریتانیا همچنان فرصت‌هایی استثنایی در اختیار دانشجویانش قرار می‌دهد.

«دنی ویلنوو» آخرین کارگردان صاحب نامی است که دانشجویان «دانشکده‌ی ملی فیلم و تلویزیون» بریتانیا را با برگزاری مسترکلاس ویدیویی غافلگیر کرد. کارگردان «بلید رانر ۲۰۴۹» (Blade Runner 2049) و «سیکاریو» (Sicario) دوشنبه ۲۷ آوریل، از طریق اپلیکیشن «زوم» با صدها دانشجوی قرنطینه‌شده‌ی سینما گفتگو کرد. ویلنوو در حال پشت سر گذاشتن مراحل پس از تولید پروژه‌ی بعدی خود «تل‌ماسه» (دانلود فیلم Dune با لینک مستقیم) است. «جان واردل» مدیر دانشکده با اعلام این رویداد در شبکه‌های اجتماعی نوشت: «عاشق این مردم. دنی ویلنوو یک ساعت گذشته با شاعرانگی تمام از فیلم‌هایش (زندانیان، سیکاریو، ظهور، بلید رانر ۲۰۴۹) کرد و روحیه‌ی دانشجویان را به‌شدت بالا برد. از تو ممنونم دنی!»

«دیوید فینچر» اولین فیلمسازی بود که اواخر ماه مارس دعوت «دانشکده‌ی ملی فیلم و تلویزیون» بریتانیا را پذیرفت و نزدیک به ۴۵۰ دانشجو را در یک گفتگوی آنلاین غافلگیر کرد. در طول هفته‌های اخیر، واردل فیلمسازان بزرگی از جمله «ادگار رایت»، «سم مندز»، «جسی آرمسترانگ» خالق سریال «وراثت» (Succession)، «نیتان جانسون»، آهنگساز «چاقوکشی» (Knives Out)، و «ریکی جرویز» را به این جلسات فراخوانده است. بریتانیا تا اوایل ماه می در قرنطینه به سر خواهد برد. اخبار سینمای جهان را از ۳۰نما دنبال کنید.

ویلنوو فیلمسازی است که برای «ظهور» (Arrival) نامزد اسکار بهترین کارگردانی شد و آخرین اثر کارگردانی شده توسط او یعنی «بلید رانر ۲۰۴۹» اسکار بهترین فیلمبرداری و بهترین جلوه‌های ویژه را دریافت کرد. این کارگردان قرار است از رمان علمی‌-تخیلی «تل‌ماسه» نوشته‌ی «فرانک هربرت» دو فیلم بلند با بازیگران درخشان پرشمار اقتباس کند. اولین قسمت فیلم ۱۸ دسامبر (۲۸ آذر ماه ۱۳۹۹) توسط برادران وارنر روی پرده می‌رود.

ویلنوو اخیراً در مصاحبه با مجله‌ی «ونتی فر» گفته است: «فیلم «تل‌ماسه» توسط افرادی از سراسر دنیا ساخته شد. بسیاری از آن‌ها مانند اعضای خانواده‌ی من بودند، و هنوز به یادشان هستم. افتخار می‌کنم که سخت‌کوشی آن‌ها را به نمایش می‌گذارم. امیدوارم زمانی برسد که همگی در کنار هم بتوانیم «تل‌ماسه» را روی پرده‌های بزرگ سینما ببینیم.»

بسیاری از فیلمسازان بزرگ در مصاحبه‌های آنلاین از پروژه‌های جدید خود رونمایی کرده‌اند. «رابرت اگرز» کارگردان «فانوس دریایی» (The Lighthouse) در مصاحبه با «فیلم ایندیپندنت» و «سوفیا کاپولا» در مصاحبه‌ای یک ساعته با 92Y اولین جزئیات را از آثار سینمایی تازه‌ی خود فاش کردند.