انتقاد موزه هولوکاست از سریال Hunters آمازون به علت وجود اشتباهات تاریخی «خطرناک»

زمان مطالعه: ۲ دقیقه

سریال «شکارچیان» (دانلود سریال Hunters با لینک مستقیم) آمازون پرایم که روز جمعه منتشر شد به دلیل وجود اشتباهات تاریخی با انتقاد «موزه آشویتس» مواجه شده است.

«دیوید ویل» خالق سریال روز یکشنبه با انتشار بیانیه‌ای به این اعتراضات واکنش نشان داده و توضیح می‌دهد: «نمایش نمادین به افراد واقعیتی نمادین را عرضه می‌کند تا تجارب «هولوکاست» را بهتر درک کنند.» ویل نمی‌پذیرد که داستان‌ها در مورد هولوکاست نباید هرگز خیالی باشند و می‌گوید: «این سریال مستند نیست و هرگز قرار نبوده که باشد.»

صفحه‌ی توئیتر موزه یکی از صحنه‌های خشونت‌آمیز سریال را «حماقت خطرناک» و «کاریکاتور» می‌خواند. در این صحنه، که در تیتراژ آغازین تمامی ۱۰ اپیزود فصل اول نشان داده می‌شود، یک استاد شطرنج یهودی وادار به بازی شطرنج می‌شود به شکلی که اسیران دیگر نماینده‌ی مهره‌ها در نظر گرفته می‌شوند و با از دست رفتن هر مهره یکی از آن‌ها به قتل می‌رسد.

تازه‌ترین اخبار سینمای جهان را از ۳۰نما دنبال کنید.

توئیتر آشویتس می‌نویسد: «اردوگاه آشویتس مملو از رنج و دردی است که توسط بازماندگان آن مستندسازی شده. بدعت بازی شطرنج با مهره‌های انسانی برای سریال «شکارچیان» نه تنها حماقتی خطرناک و کاریکاتور است بلکه انکارکنندگان هولوکاست را هم تشویق می‌کند.» حساب توئیتر آشویتس در پاسخ به یکی از کاربران می‌نویسد آن‌ها برای تولید فیلم‌ها و سریال‌هایی که قصد نمایش دقیق صحنه‌ها را دارند خدمات مشاوره ارائه می‌دهد اما شمار اندکی از سازندگان برای گرفتن مشاوره نزد آنان می‌روند.

اگرچه سریال داستانی خیالی روایت می‌کند اما موزه هرگونه تحریف رویدادهای واقعی را «توهین‌آمیز و خطرناک» می‌داند. داستان سریال «شکارچیان» در دهه‌ی ۱۹۷۰ روایت می‌شود و ماجرای گروهی از تندروها به تصویر کشیده می‌شود که به دنبال شکار نازی‌ها می‌روند. «ال پاچینو»، «لوگان لرمان»، «جاش ردنر»، «جریکا هینتون» و «تیفانی بون» از جمله بازیگران فصل اول این مجموعه‌اند.