«رابرت کنراد» ستاره The Wild Wild West در سن ۸۴ سالگی درگذشت

زمان مطالعه: ۲ دقیقه

«رابرت کنراد» که بیشتر با سریال «غرب وحشی وحشی» (The Wild Wild West) شناخته می‌شد، شب گذشته در سن ۸۴ سالگی در کالیفرنیا درگذشت. او در مارس سال ۱۹۳۵ در شیکاگو متولد شده بود و در سال ۱۹۵۸ پس از نقل مکان به لس‌آنجلس به شهرتی تقریباً آنی رسید و در سریال «چشم هاواییایی» (Hawaiian Eye) نقشی به دست آورد.

پس از این سریال، او به‌یادماندنی‌ترین نقش خود در سریال «غرب وحشی وحشی» یعنی مأمور مخفی «جیمز وست» را بازی کرد. این سریال از سال ۱۹۶۵ تا ۱۹۶۹ پخش شد اما در شبکه‌های سندیکایی پربیننده باقی ماند. داستان سریال وست و همراه او «آرتموس گوردن» را دنبال می‌کرد که اولین مأموران مخفی شهر لقب گرفته بودند.

پس از «غرب وحشی وحشی» کنراد به بازی در چندین سریال تلویزیونی دیگر از جمله «دی‌.‌ای» (The D.A) و «مأموریت: وین» (Assignment: Vienna) پرداخت. از نقش «جیمز وست» را در فیلم اسپین‌آف «غرب وحشی‌تر وحشی‌تر» (More Wild Wild West) تکرار کرد و در فیلم‌های دیگری از جمله «کابوی سامورایی» (Samurai Cowboy) و «بانوی سرخ‌پوش» (The Lady in Red) هم ظاهر شد. آخرین بازی او جلوی دوربین به سال ۲۰۰۲ و فیلمی اسلشر (Dead Above Ground) بازمی‌گشت.

کنراد در طول فعالیت هنری خود چند آلبوم موسیقی هم با نام «باب کنراد» ضبط کرد و به لطف بازی در آگهی‌های بازرگانی باتری‌های «اوردی» به نماد یک مرد نیرومند بدل شد. از کنراد ۱۸ نوه از دو همسر سابقش «لاولدا فن» و «جوان کنلی» به جا مانده است.