دیزنی و فاکس Planet of the Apes را بازسازی می‌کنند

زمان مطالعه: ۲ دقیقه

استودیوهای دیزنی و فاکس اولین چندگانه‌ی مشترک خود پس از ادغام را با «سیاره‌ی میمون‌ها» (Planet of the Apes) تجربه خواهند کرد. آن‌ها برای نویسندگی و کارگردانی فیلم جدید «وز بال» کارگردان «فرار از هزارتو» (The Maze Runner) را انتخاب کرده‌اند.

این پروژه ابتدایی‌ترین مراحل تولید را سپری می‌کند و هنوز مشخص نیست که آیا قسمت جدید داستان سه‌گانه‌ی قبلی «مت ریوز»را پی می‌گیرد یا یک ریبوت کامل با فیلم‌هایی جداگانه است. چندگانه‌ی علمی-تخیلی «سیاره‌ی میمون‌ها» در سال ۱۹۶۸ با فیلمی کلاسیک با بازی «چارلتن هستون» آغاز شد و از آن پس توسعه یافت. آخرین سه‌گانه‌ی تولید شده ۱.۶۸ میلیارد دلار در سراسر دنیا فروخته است.

چندگانه‌ی اول از رمانی فرانسوی به قلم «پیر بول» اقتباس شد و تا پنج قسمت ادامه پیدا کرد. «تیم برتون» در سال ۲۰۰۱ با همکاری «مارک والبرگ»، و اخیراً ریوز با سه‌گانه‌ای دیگر با بازی «اندی سرکیس»، این چندگانه را ریبوت کردند.

بال هر سه قسمت «فرار از هزارتو» را کارگردانی کرده و در سال ۲۰۱۸ «درمان مرگ» (The Death Cure) را ساخته است. او قرار بود «ماوس گارد» (Mouse Guard) را برای فاکس بسازد اما پس از ادغام استودیو در دیزنی این فیلم از تقویم استودیو حذف شد. او علاوه بر این تهیه‌کنندگی سریال «بازار شبانه» (The Night Market) دیزنی+ را هم برعهده خواهد داشت.

پس از «جنگ برای سیاره‌ی میمون‌ها» (War for the Planet of the Apes) شمار فیلم‌های چندگانه در ۵۰ سال اخیر به ۹ رسید.