نویسنده‌ «جک ریچر»: «تام کروز» برای بازی در فیلم‌های اکشن زیادی پیر است

زمان مطالعه: ۳ دقیقه

بیشتر منتقدین فیلم و سینماروها بر این باور نیستند که «تام کروز» باید بازی در فیلم‌های اکشن را رها کند. به ویژه وقتی که «مأموریت غیرممکن: فال‌اوت» سال گذشته ۷۸۷ میلیون دلار در سراسر دنیا فروخته و پرفروش‌ترین عنوان چندگانه در ۲۲ سال اخیر شده باشد. با این حال، «لی چایلد» نویسنده‌ی «جک ریچر» نظر دیگری دارد. او در مصاحبه با «ساندی تایمز» می‌گوید کروز برای ژانر اکشن زیادی پیر شده و باید به فکر بازی در ژانرهای دیگری باشد.

تاکنون دو فیلم اکشن با بازی «تام کروز» براساس رمان‌های «جک ریچر» چایلد ساخته شده: «جک ریچر» (Jack Reacher) به کارگردانی «کریستفر مک‌کواری» در سال ۲۰۱۲ و دنباله‌ی «جک ریچر: هرگز به عقب برنگرد» در سال ۲۰۱۶ به کارگردانی «ادوارد زوویک». هیچ‌یک از این دو فیلم موفقیت قابل توجهی در گیشه کسب نکردند و چایلد در سال ۲۰۱۸ اعلام کرد که چندگانه‌ی سینمایی «جک ریچر» را به پایان می‌برد و با یک سریال تلویزیونی شخصیت را ریبوت می‌کند.

چایلد در مورد پایان چندگانه به ساندی تایمز می‌گوید: «کروز بی‌میل بود. او هر چه در توان داشت گذاشت، مخالفت می‌کرد. شاید به نظر به‌شدت گستاخانه برسد اما من فکر می‌کنم که این‌گونه بهتر است. او برای چنین فیلم‌هایی زیادی پیر است. ۵۷ سال دارد و باید از این فیلم‌ها بگذرد و به سراغ ژانرهای دیگر برود. می‌تواند ۲۰ سال دیگر در آن فیلم‌ها بازی کند. استعدادش را دارد. انسان بی‌نظیر و بسیار باملاحظه‌ای است و بودن در کنارش لذت‌بخش.»

یکی از علل پایان چندگانه‌ی سینمایی توسط چایلد این بود که خوانندگان معترض شدند که کروز شباهتی به شخصیت کتاب‌ها ندارد. چایلد سال گذشته گفته بود: «من واقعاً از همکاری با کروز لذت بردم. او مرد بسیار بسیار خوبی است. دوران خوشی را پشت سر گذاشتیم. اما در نهایت حق با خوانندگان است.»

به دنبال موفقیت «مأموریت غیرممکن: فال‌اوت»، استودیوی پارامونت اعلام کرد که در حال توسعه‌ی دو قسمت دیگر از چندگانه است. قسمت هفتم و هشتم «مأموریت غیرممکن» به صورت همزمان فیملبرداری می‌شود و کارگردانی آن بار دیگر به «کریستفر مک‌کواری» سپرده شده است. کروز تابستان آینده دنباله‌ی «تاپ گان: ماوریک» را هم روی پرده خواهد داشت.