حمایت «پیرس برازنان» از شخصیت «جیمز باند» زن: «آقایان، از سر راه کنار بروید»

زمان مطالعه: ۲ دقیقه

در حالی که شایعه‌ی انتخاب بازیگر مرد سیاهپوست برای نقش «جیمز باند» به گوش می‌رسد، شخصیت مأمور مخفی بریتانیایی ممکن است حتی سرنوشت به کلی متفاوت‌تری پیدا کند. انتخاب «لاشانا لینچ» بازیگر زن سیاهپوست بریتانیایی برای بازی در فیلم «وقتی برای مردن نیست» (No Time to Die) اخیراً شایعه‌ی اولین مأمور ۰۰۷ زن را قوت بخشیده و اکنون «پیرس برازنان» از چنین انتخاب حمایت کرده است.

مأمور ۰۰۷ سابق در مصاحبه با هالیوود ریپورتر در مورد سپردن این نقش به یک زن می‌گوید: «به نظر من در چهل سال گذشته مردان را [به اندازه‌ی کافی] در این نقش دیده‌ایم. آقایان، از سر راه کنار بروید، و زنی را در این جایگاه قرار دهید. فکر می‌کنم بسیار هیجان‌انگیز و جذاب خواهد بود.»

او اضافه می‌کند که این ایده‌ی جذابی است اما واقع‌گرایانه نه، چرا که «باربارا بروکلی» و «مایکل جی. ویلسون» تهیه‌کنندگان چندگانه در مقابل این تغییر مقاومت می‌کنند. او می‌گوید: «فکر نمی‌کنم با مدیریت بروکلی‌ها این اتفاق روی دهد. فکر نمی‌کنم تحت نظارت آنان این اتفاق عملی باشد.»

جدا از بروکلی، بسیاری از هواداران نیز با تغییر جنسیت مأمور ۰۰۷ به شدت مخالفت کرده‌اند و معتقدند که «ایان فلمینگ» این شخصیت را برای یک مرد خلق کرده است. آن‌ها ریبوت تغییرجنسیت یافته‌ و ناموفق «شکارچیان روح» (Ghostbusters) با بازی «کریستن ویگ»، «ملیسا مک‌کارتی»، «کیت مکینان» و «لزلی جونز» را مثال می‌زنند. آن فیلم به رغم دریافت نقدهای عموماً مثبت در گیشه به سختی شکست خورد.

با این همه، انتظار می‌رود «جیمز باند» در «وقتی برای مردن نیست» با نویسندگی «فیبی والر-بریج» ستاره‌ی سریال «فلیبگ» (Fleabag) رفتار بسیار محترمانه‌تری نسبت به زنان داشته باشد. برازنان از سال ۱۹۹۵ تا ۲۰۰۲ در فیلم‌های «گلدن‌آی» (GoldenEye)، «فردا هرگز نمی‌میرد» (Tomorrow Never Dies)، «دنیا کافی نیست» (The World Is Not Enough) و «یک روز دیگر بمیر» (Die Another Day) در نقش «جیمز باند» ظاهر شد.