«ماهرشالا علی» با ریبوت Blade وارد «دنیای سینمایی مارول» شد

زمان مطالعه: ۲ دقیقه

مارول چندگانه‌ی «بلید» (Blade) را با «ماهرشالا علی» ریبوت می‌کند. «کوین فایگی» مدیر استودیوی مارول شنبه شب پنل مارول در نمایشگاه کامیک-کان را با یک سوپرایز بزرگ به پایان برد. علی هم با تشویق هواداران روی صحنه آمد و اعلام کرد که در ریبوت فیلم بازی می‌کند.

«وزلی اسنایپس» در فیلم ابرقهرمانی «بلید» در سال ۱۹۹۸ و دو دنباله‌ی دیگر آن «بلید ۲» (Blade II) در سال ۲۰۰۲ به کارگردانی «گی‌یرمو دل تورو» و «بلید: ترینیتی» (Blade: Trinity) نقش شخصیت نیمه-خون‌آشام را بازی کرده بود. فایگی تهیه‌کنندگی «ترینیتی» را هم برعهده داشته است. داستان در مورد انسانی است که قدرت‌های خون‌آشامی به دست می‌آورد و از انسان‌ها در مقابل خون‌آشام‌ها محافظت می‌کند.

علی سال ۲۰۱۶ با فیلم «مهتاب» (Moonlight) برنده‌ی اسکار بهترین بازیگر مرد نقش مکمل شد و همین جایزه را بار دیگر به خاطر بازی در فیلم «کتاب سبز» (Green Book) دریافت کرد. او اخیراً در سریال «کارآگاه واقعی» (True Detective) شبکه‌ی HBO و فیلم «آلیتا: فرشته‌ی جنگ» ظاهر شده است.

این اولین نقش ابرقهرمانی علی نیست. او سال گذشته در انیمیشن «مرد-عنکبوتی: درون دنیای عنکبوتی» (Spider-Man: Into the Spider-Verse) صداپیشگی کرده و در سریال «لوک کیج» (Luke Cage) مارول و نت‌فلیکس نقش شخصیت شرور «کورنل استوکس» را ایفا کرده است.

«بلید» تنها یکی از چندین عناوین بزرگ مارول بود که شب گذشته در کامیک-کان معرفی شد. آن‌ها از عوامل «جاودانان» (The Eternals)، بازیگر نقش اول فیلم «شنگ-چی» (Shang-Chi) و «ناتالی پورتمن» به عنوان اولین ثور زن رونمایی کرده بودند.

«کوین فایگی» اعلام کرد که «ماهرشالا علی» ایده‌ی ریبوت «بلید» و بازی در «دنیای سینمایی مارول» را مطرح کرده است.