پرونده ماساچوست «کوین اسپیسی» با تبرئه او مختومه اعلام شد

زمان مطالعه: ۲ دقیقه

«کوین اسپیسی» بازیگر آمریکایی ۵۹ ساله مشهور هالیوود که متهم به دادن نوشیدنی الکلی و تعرض جنسی به یک پسر ۱۸ ساله در شهر نانتاکت در سال ۲۰۱۶ شده بود روز گذشته در دادگاهی در همین شهر توسط دادستان بی‌گناه اعلام شد.

شاکی این پرونده مدارکی را که به صورت اسکرین شات از گوشی تلفنی گرفته شده بودند ارائه کرده بود. این اسکرین شات‌ها حاوی پیامک‌هایی بود که در شب حادثه توسط شاکی فرستاده شده بود. «آلن جکسون» وکیل اسپیسی معترض بود که امکان اصل نبودن این پیامک‌ها وجود دارد و دادگاه از شاکی خواسته بود تا تلفنی که این پیام‌ها از آن ارسال شده بودند را تحویل دادگاه دهد. شاکی موفق به ارائه گوشی تلفن نشد و ادعا کرد که گوشی تلفن گم شده است. «جکسون» در دادگاه روز چهارشنبه به شاکی یادآور شد که دستکاری مدارک ارائه شده به دادگاه جرم محسوب می‌شود. وکیل شاکی نیز از پاسخ دادن سرباز زد.

شاکی پرونده سپس تلاش کرد تا به متمم پنجم قانون اساسی ایالت متحده آمریکا اتکا کند. براساس این متمم هیچ‌کس در هیچ مورد کیفری به ادای شهادت علیه خود مجبور نمی‌شود.

دادستان پرونده پس از ناتوانی شاکی در ارائه مدرک محکم در جلسه‌ای با شاکی و مادرش تصمیم به تبرئه اسپیسی گرفت. دادستان در این جلسه به شاکی اعلام کرد که در صورت استفاده از متمم پنجم، پیشرفت پرونده متوقف خواهد شد و هرگز به نتیجه نخواهد رسید. اسپیسی هنوز تعدادی پرونده در جریان دیگر دارد که در مرحله تحقیقات هستند.