جوکر در متروی نیویورک؛ ویدیوی جدید از «خواکین فینکس» در حال کشیدن سیگار پس از خرابکاری

زمان مطالعه: ۲ دقیقه

ساعاتی پیش ویدیوی جدیدی از فیلم «جوکر» (Joker) دی‌سی، با بازی «خواکین فینکس» منتشر شد و او را پس ایجاد نوعی بی‌نظمی در حال کشیدن سیگار در یکی از ایستگاه‌های مترو بروکلین نشان داد. از ظاهر «آقای فلک» پیداست که هرآنچه روی داده موجب رضایت او شده است.

این صحنه از فلک که او را درحال خروج از مترو نشان می‌دهد با تصاویر و ویدیوهای دیگری که پیش از این از پشت صحنه فیلم درز کرده بود و او را به همراه چند شخصیت دیگر فیلم در لباس دلقک در حال حمله به مترو به نمایش می‌گذاشت، هم‌خوانی دارد.

پاپاراتزی‌های حاضر در محل فیلمبرداری می‌گویند فینکس در این صحنه با ماسک دلقک برای ملاقات با گروهی از مردم که آن‌ها نیز ماسک دلقک به صورت زده‌اند و شعارهای «ثروتمند را باید کشت» (Kill the Rich)، «وین خاطی است» (Blame Wayne) و «دلقک باید شهردار شود» (Clown4Mayor) را در دست دارند به مترو می‌رود. این تصاویر ممکن است اولین تلاش‌های «جوکر» در ارتکاب اعمال آنارشیستی باشد. پیش از این ویدیوی کوتاهی از فینکس منتشر شده بود که او را در حال رهبری گروهی از مردم معترض و شوراندن فقرا برضد ثروتمندان نشان می‌داد.

این مسائل می‌تواند به نگاه سیاسی-اجتماعی «جوکر» در فیلم اشاره داشته باشد و «آرتور فلک» را تجسم استعاری یکی از شخصیت‌های سیاسی امروز قرار دهد. بنابراین باید منتظر ماند و دید هواداران نسبت به این تفسیر از «جوکر» چه واکنش نشان می‌دهند. فینکس جولای گذشته در مصاحبه با «کلایدر» اظهار داشته بود که فیلم «جوکر» را یک اثر ابرقهرمانی نمی‌داند.

«جوکر» ۴ اکتبر ۲۰۱۹ در آمریکای شمالی اکران می‌شود.  

دانلود و تماشای آنلاین ویدیوی جوکر در متروی نیویورک در فیلم Joker 2019