انتقادات صریح ابراهیم حاتمیکیا از «هفت» و صدا و سیما
ابراهیم حاتمیکیا کارگردان با تجربه سینمای ایران در ادامه پاسخ به واکنشهای منتقدان و دنیای سینما به فیلم «به وقت شام» پس از دریافت جایزه بهترین کارگردانی از فرصت به دست آمده استفاده کرد و سخنان شدیدی به مردم، سینما و به خصوص فرد رضا رشید پور زد. حاتمیکیا پس از دریافت جایزه خود گفت:
«من فیلم ساز وابسته و فیلم ساز این نظام هستم.فیلمسازی هستم که افتخار میکنم ۳۰ سال است روی این سن میآیم و میروم و برایم تازه نیست ولی دلم میخواهد از بچههای سازمان اوج که باید واژه سربازان گمنام امام زمان را به آنها داد، تشکر کنم. متاسفم میشوم از بعضی همکاران میشنوم که وقتی نامی مثل سازمان اوج وقتی به میان میآید از واژههایی استفاده میکنند که کمکم به آن معنا میدهیم. من افتخار میکنم فیلمی ساختهام درباره مدافعان حرم و افتخار میکنم برای ساخت این فیلم از عزیزی مثل حاج قاسم سلیمانی جایزه گرفتم و افتخار میکنم که از بچههای سپاه که امثال بنده را رشد دادند. من بابت کارهایی که کردم شرمنده نیستم و اگر خانه سینما میخواهد بعدا به تشکیلات وزات کار تبدیل شود من کارآفرینی کردهام و یک سال تمام توانستیم عوامل فیلم را نگه داریم و کنار خودمان رزق به آنها برسانیم. کسانیکه مثل آقای رشیدپور واژههایی میسازند که کمکم در تلویزیون جمهوری اسلامی ایران مطرح میشود. من اعتراض میکنم به تلویزیون که هرچند بار میخواهد فیلمهای مرا پخش میکند ۴۰ بار پشت سرهم پخش میکند ولی به محض اینکه به جایی میرسد که باید افرادی را دعوت کند که از این نوع نگاه دفاع کنند تبدیل به اپوزیسیون میشوند. من از مسئولین شبکه سه و شبکه دو به خدا شکایت میبرم بابت این رفتارهای زشتی که با ما داشتند. حاج قاسم سلیمانی بابت این فیلم گفت که من پای آن گریستم. و اُف بر فردی که برمیگردد به فیلم "به وقت شام" میگوید کمدی! من غصه میخورم که اینجا (خطاب به داوران) این دوستان هیچ کدامشان نخواستند به فیلم به عنوان یک سوژه نگاه کنند. من این لجبازی را به خدا شکایت میبرم. این نگاه، نگاه زشتی برای مملکت است.»
