news-background
news-background

توضیحات گری اولدمن درباره نمایش «متوسط» خود در Harry Potter: نمی‌خواستم به هواداران توهین کنم

«گری اولدمن» در کنفرانس مطبوعاتی فیلم «پارتنوپه» (Parthenope) اظهارات پیشین خود درباره عملکردش در فیلم‌های «هری پاتر» (Harry Potter and the Prisoner of Azkaban) را شفاف‌سازی کرد.

او پیش‌تر در پادکست «جاش هاروویتس» در مورد نقش «سیریوس بلک» گفته بود: «فکر می‌کنم نمایش من در آن متوسط است. شاید اگر مثل آلن [ریکمن] کتاب‌ها را خوانده بودم، اگر از زمان خودم جلوتر بودم، اگر می‌دانستم چه در پیش است، راستش فکر می‌کنم به شکل دیگری بازی می‌کردم.» او در ادامه گفته بود: «اگر بنشینم و خودم را در اثری تماشا کنم و بگویم:‌ «خدای من، شگفت‌انگیزم»، روز بسیار غم‌انگیزی خواهد بود، چرا که باید در اثر بعدی خود بهتر باشید.»

اولدمن در کن توضیح داد: «نمی‌خواستم به هیچ‌یک از هواداران «هری پاتر» و به آن فیلم‌ها و شخصیتی که فکر می‌کنم بسیار محبوب است توهین کنم. منظورم این بود که به عنوان یک هنرمند یا یک بازیگر و یا یک نقاش، باید همیشه نسبت به اثر خودتان نگاه بیش‌انتقادی داشته باشید. اگر این‌گونه نباشد، و از خودتان راضی باشید، به نظر من این مرگ است. اگر نمایش خودم را ببینم و فکر کنم: «خدای من، در این اثر فوق‌العاده هستم»، آن روز غم‌انگیز خواهد بود.»

او یک بار دیگر تأکید می‌کند که اگر تمامی رمان‌های «هری پاتر» را خوانده بود به شکل دیگری این نقش را بازی می‌کند: «شاید به گونه دیگری به آن نگاه می‌کردم و رنگ دیگری به آن می‌زدم. یعنی وقتی «هری پاتر» را شروع کردم تنها چیزی که داشتم کتاب «زندانی آزکابان» بود، و یک نوع معرفی آن مرد.»

اولدمن ادامه می‌دهد: «این‌گونه نیست که «هری پاتر» را ببینم و بگویم فیلم مزخرفی است یا من مزخرف بازی کرده‌ام، فقط آرزو می‌کنم که تحت شرایط متفاوتی بودم. منظورم این بود، و نمی‌خواستم به کسانی که فیلم را دوست دارند توهین کنم.»

او در «پارتنوپه» به کارگردانی «پائولو سورنتینو» نقش کوتاهی بازی کرده است. این فیلم سه‌شنبه شب در کن حدود ۱۰ دقیقه تشویق شد اما نقدهای مثبت زیادی دریافت نکرد.

 

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید