news-background
news-background

واکنش علی عباسی به تهدید ترامپ به شکایت: حاضرم فیلم The Apprentice را برای او اکران کنم

«علی عباسی» در کنفرانس مطبوعاتی فیلم «کارآموز» (The Apprentice) در جشنواره کن گفت «دونالد ترامپ» و نمایندگانش او را به شکایت تهدید کرده‌اند. تازه‌ترین ساخته کارگردان «مرز» (The Border) دوشنبه شب در کن ۸ تا ۱۱ دقیقه تشویق شد.

پس از اکران فیلم «استیون چئونگ» مدیر کمپین انتخاباتی ترامپ اعلام کرد: «برای نشان دادن ادعاهای دروغ و خودنمایانه این شبه فیلمسازان شکایت خواهیم کرد. این زبانه خیال‌بافی محض است و در دروغ‌هایی اغراق می‌کند که مدت‌ها قبل تکذیب شده‌اند. مثل دادگاه‌های غیرقانونی بایدن، الیت‌های هالیوود در این انتخابات مداخله می‌کنند، کسانی که می‌دانند رئیس جمهور ترامپ به کاخ سفید برمی‌گردد و نامزد منتخبشان را شکست می‌دهد چون هیچ‌یک از برنامه‌های آن‌ها جواب نداده.»

عباسی درباره تهدید ترامپ در کن می‌گوید: «همه درباره شکایت‌های او از دیگران حرف می‌زنند، از نرخ موفقیت او چیزی نمی‌گویند. لزوماً فکر نمی‌کنم که او از این فیلم خوشش می‌آید یا نمی‌آید. به نظر من غافلگیر خواهد شد، می‌دانید؟ و همان‌طور که پیش از این گفته‌ام، حاضرم هر وقت که بخواهد با او ملاقات کنم و درباره مفاهیم فیلم با او حرف بزنم، پس از اکران فیلم با او گفت‌وگو کنم، اگر در کمپین ترامپ کسی علاقه داشته باشد.»

«دنیل برکمن» تهیه‌کننده فیلم اضافه می‌کند: «از آن‌ها درخواست کردیم که فیلم را ببینند.» در این فیلم یک صحنه تجاوز به همسر سابقش «ایوانا ترامپ» با بازی باکالووا وجود دارد.

«کارآموز» داستانی در دنیای «فساد و فریب» روایت می‌کند و تلاش‌های «دونالد ترامپ» جوان با بازی «سباستین استن» برای بنا کردن کسب‌وکار املاک در دهه‌های ۱۹۷۰ و ۱۹۸۰ نیویورک و نیز رابطه او با وکیلش «روی کوهن» را به تصویر می‌کشد. «جرمی استرانگ» در نقش کوهن و «ماریا باکالووا» در نقش ایوانا همسر اول ترامپ ظاهر خواهند شد. «گابریل شرمن» که مینی‌سریال «بلندترین صدا» (The Loudest Voice) شوتایم با بازی «راسل کرو» را در کارنامه دارد نویسنده فیلم است.

عباسی می‌گوید اکران فیلم در تاریخ ۱۳ سپتامبر و همزمان با مناظره انتخاباتی آرمانی خواهد بود. این فیلمساز بیانیه «جرمی استرانگ» را می‌خواند که موفق نشده بود خود را به کن برساند. استرانگ از عبارت «دشمن ملت» که ترامپ در مورد مطبوعات به کار می‌برد می‌گوید و توضیح می‌دهد که آمریکا «سایه سنگین و طویل «روی کوهن» را تجربه می‌کند.» عباسی در مورد پیام استرانگ به شوخی می‌گوید: «روشن است که ما کاملاً بی‌طرف هستیم.»

عباسی در بخش دیگری از کنفرانس می‌گوید: «این فیلم در واقع درباره دونالد ترامپ نیست. این فیلم درباره یک سیستم است و روش کار کردن آن و روش ساخته شدنش و روش جریان پیدا کردن قدرت در آن.»

 

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید