news-background
news-background

کوین کاستنر: برای تأمین سرمایه Horizon 3 به هر دری زدم

«کوین کاستنر» در جشنواره کن از مصائب تولید فیلم وسترن «افق: یک سرگذشت‌نامه آمریکایی» (Horizon: An American Saga) گفت. تازه‌ترین ساخته کاستنر نقدهای مثبت زیادی دریافت نکرد اما یکشنبه شب ۱۱ دقیقه تشویق شد.

«افق» یک دوره ۱۵ ساله از پیش از جنگ داخلی آمریکا تا سال‌های پس از آن را پوشش خواهد داد و هم بر روی نیروهای مهاجم و هم گروه‌های بومی تمرکز می‌کند. «افق» اولین فیلم بلند کاستنر پس از «چراگاه آزاد» (Open Range) است که در سال ۲۰۰۳ اکران شده بود.

کاستنر می‌گوید برای تأمین بودجه بیش از ۱۰۰ میلیون دلاری «افق» مزرعه‌اش را وثیقه قرار داده است: «نمی‌دانم چرا اینقدر سخت بود. فیلم را دیدید. نمی‌دانم چرا اینقدر سخت بود که اعتماد برخی را برای این فیلم جلب کنم. معتقد نیستم که فیلم من از دیگران بهتر است، اما فکر نمی‌کنم فیلم دیگران از من بهتر باشد.»

کاستنر پیش‌تر گفته بود که قصد تولید چهار فیلم «افق» را دارد اما برای تولید قسمت‌های سوم و چهارم با مشکلات مالی روبرو شده است. او در کن می‌گوید برای تأمین بودجه «در همه یات‌ها» را کوبیده است: «در گذشته بدون پول فیلم می‌ساختم. بعد با پول زیادی فیلم ساختم و حالا با پول خودم فیلم می‌سازم.»

او در بخش دیگری از کنفرانس پیرامون مسئله نژادستیزی در آمریکا می‌گوید: «از مسائل نژادی آگاهم. در جایی زندگی می‌کنم به نام کمپون در ایالت کالیفرنیا. بودجه فیلمی به نام «سیاه یا سفید» را تأمین کرده‌ام.»

کاستنر در ادامه وعده می‌دهد که بازیگران بومی بیشتری در قسمت‌های سوم و چهارم «افق» دیده خواهند شد اما این فیلم یک «سیاحت» است نه یک فیلم داستانی: «احساس نمی‌کنم که باید برای ایجاد توازن در داستان تلاش کنم. فقط سعی می‌کنم تا جایی که ممکن است فیلم را واقعی بسازم.» او اضافه می‌کند که «رقصنده با گرگ‌ها» (Dances with Wolves) را درباره بومیان آمریکا می‌دانستند: «اما آن فیلم سرگذشت من است.»

کاستنر می‌گوید امیدوار است که «افق» برای نسل‌های آینده مثل یک کارت پستال باشد: «آن لوکیشن‌ها واقعاً وجود دارند. رودخانه‌ها جریان دارند. کوه‌هایی که هرگز از جای خود تکان نخورده‌اند و تکان نخواهند خورد. و مهم است که در آن لوکیشن‌ها ساخت‌وساز نشود تا نسل‌های آینده آن‌ها را ببینند. دو صحنه خیلی خوب در «افق» وجود دارد که وقتی یک سال بعد به لوکیشن آن برگشتم تا قسمت دوم را فیلمبرداری کنم، دیدم که آن‌جا انبار ساخته‌اند. اما در فیلم نه. در آنجا برای همیشه ثبت شده. و این قابلیت‌های سینما را نشان می‌دهد.»

علاوه بر کاستنر، «جنا مالون»، «سی‌ینا میلر»، «سم ورثینگتون»، «ابی لی»، «جیووانی ریبیسی»، «ویل پتن»، «کیتلین کویینلن»، «لوک ویلسون»، «ایزابل فرمن»، «توماس هیدن چرچ»، «جیمی کمبل بوور» و بسیاری دیگر در «افق» مقابل دوربین رفته‌اند.

قسمت اول «افق» ژوئن ۲۰۲۴ و قسمت دوم اوت ۲۰۲۴ در سالن‌های سینما اکران خواهد شد.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید