news-background
news-background

عذرخواهی اپرا وینفری به خاطر ترویج فرهنگ رژیم غذایی: بیایید حس شرمندگی را کنار بگذاریم

وینفری می‌گوید تهیه‌کننده برنامه‌های تلویزیونی بی‌شماری درباره کاهش وزن بوده است.

«اپرا وینفری» پنجشنبه هفته گذشته در رویدادی که به صورت زنده از یوتیوب پخش می‌شد از تأثیر خود در روش‌های کاهش وزن گفت. این مجری ۷۰ ساله به خاطر نقشی که در فرهنگ مدرن رژیم غذایی داشته عذرخواهی می‌کند و می‌گوید: «می‌خواستم همگی دور هم جمع شویم چون باور دارم که به لحظه‌ای کلیدی در نحوه حرف زدن و فکر کردن درباره بدن خودمان رسیده‌ایم.»

او ادامه می‌دهد: «من در فرهنگ رژیم غذایی نقش ثابتی داشتم. به واسطه جایگاه‌هایم، مجلات، یک برنامه تلویزیونی که ۲۵ سال پخش شد، شبکه‌های آنلاین - مشارکت زیادی در آن داشتم. نمی‌توانم به شما بگویم که چند برنامه تلویزیونی درباره کاهش وزن ساخته‌ام.»

وینفری اضافه می‌کند که بخش معروف «گاری چربی» در برنامه تلویزیونی‌اش یکی از «بزرگترین حسرت‌های» عمرش را به وجود آورده. او در یکی از اپیزودهای برنامه‌ در سال ۱۹۸۸ برای نشان دادن میزان کاهش وزن خود با مصرف شیک‌ها به مدت چهار ماه یک گاری قرمز حاوی ۶۷ پوند چربی حیوانی را مقابل دوربین آورد. آن اپیزود ۶۲ میلیون بیننده داشت و از هر چهار آمریکایی یک نفر این بخش را دیدند.

وینفری درباره آن اپیزود می‌گوید: «درست روز بعد، افزایش وزنم شروع شد. آن لحظه گاری چربی پس از سال‌های سال فکر کردن به اینکه وزنم تقصیر خودم است اجرا شد، و تا هفته پیش طول کشید تا شرمی را هضم کنم که به شکل خصوصی و با شروع دوباره افزایش وزنم به یک شوخی ملی احساس می‌کردم.»

مجری می‌گوید حالا می‌خواهد از ذهنیت پذیرش خود حمایت کند:‌ «هر مسیری که می‌رود، بیایید حس شرمندگی را کنار بگذاریم. به ما گفته‌اند که تا وقتی به اندازه استاندارد معینی نرسیم، شایسته پذیرفته شدن یا حتی دوست داشته شدن نیستیم.»

وینفری دو ماه پیش اعلام کرده بود که از مدیریت کمپانی بین‌المللی «حافظان وزن» (Weight Watchers) کناره‌گیری می‌کند. سهام این کمپانی پس از اعلام این خبر تا ۲۵ درصد کاهش پیدا کرد. این مجری برنده اسکار سپس ویژه‌برنامه «شرم، سرزنش و انقلاب کاهش وزن» (Shame, Blame and the Weight Loss Revolution) را برای ای‌بی‌سی ساخت و از رشد داروهای کاهش وزن از جمله اوزمپیک گفت. او سال گذشته فاش کرده بود که برای کاهش وزن دارو مصرف می‌کند.

 

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید