news-background
news-background

اولین تصاویر از فیلم «دانه انجیر مقدس» ساخته محمد رسول‌اف

«دانه انجیر مقدس» به زودی در کن اکران خواهد شد.

اولین تصویر رسمی از فیلم «دانه انجیر مقدس» (Seed of the Sacred Fig) به کارگردانی «محمد رسول‌اف» رونمایی شد. این فیلم به زودی در هفتاد و هفتمین دوره جشنواره کن اکران می‌شود.

این فیلم دو ساعت و ۴۸ دقیقه‌ای درباره قاضی دادگاه به نام ایمان است که در ناآرامی‌های تهران با بدبینی دست به گریبان است. با فروپاشی قوانین اجتماعی، وقتی اسلحه او ناپدید می‌شود، به همسر و دخترانش شک می‌برد و سخت‌گیری‌هایی تحمیل می‌کند که خانواده را به گسست می‌کشاند.

«بابک پاکنیا» وکیل دادگستری هفته پیش در شبکه اجتماعی ایکس گفته بود که چندین بازیگر و تهیه‌کننده فیلم توسط مقامات ایران بازجویی شده‌اند. او اضافه می‌کند که مقامات کارگردان را تحت فشار قرار داده‌اند تا این فیلم در جشنواره کن اکران نشود. علاوه بر این برخی بازیگران ممنوع‌الخروج شده‌اند و ساعت‌ها بازجویی را تحمل کرده‌اند.

در حال حاضر معلوم نیست که آیا رسول‌اف امکان سفر به کن و حضور در مراسم افتتاحیه را دارد یا نه. تا این لحظه فهرستی از عوامل و بازیگران فیلم به صورت رسمی منتشر نشده است.

«کاوه فرنام» تهیه‌کننده فیلم «شیطان وجود ندارد» رسول‌اف به «ورایتی» می‌گوید رسول‌اف ممکن است «در جایی پنهان» شده باشد. رسول‌اف در سال ۲۰۲۲ و پیش از آغاز جنبش «زن زندگی آزادی» بازداشت شد و به خاطر امضای پتیشن «اسلحه‌ات را زمین بگذار» به زندان رفت.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید