news-background
news-background

بهترین فیلم‌هایی که مه ۲۰۲۴ پخش می‌شوند

ماه مه برای سینما به معنای فرارسیدن تابستان و اکران بلاکباسترهاست. در این چند هفته فیلم اکشن و کمدی جدیدی با بازی «رایان گاسلینگ» و «امیلی بلانت»، «فیوریوسا» به کارگردانی «جرج میلر» که اکشن حتی پرخرج‌تر و خونین‌تری است، و چند فیلم ترسناک از جمله «غریبه‌ها» پخش خواهند شد. از سوی دیگر «جری ساینفلد» و «پاملا ادلون» اولین فیلم بلندشان را در مقام کارگردان در این ماه پخش می‌کنند و «رابرت دنیرو» در یک کمدی خانوادگی ظاهر خواهد شد. در ادامه نگاهی انداخته می‌شود به بهترین فیلم‌هایی که در ماه مه از پلتفرم‌های استریم یا سالن‌های سینمای آمریکا پخش می‌شوند.

   

تصور تو (The Idea of You)

تاریخ پخش: ۲ مه در پرایم ویدیو

داستان «تصور تو» در مورد مادر ۴۰ ساله‌ای به نام سوفی است که از همسرش جدا شده است. دن همسر سوفی او را به خاطر زنی جوان‌تر رها و سفرشان به کوچلا به همراه دختر نوجوانشان را کنسل کرده است. سوفی در این فستیوال موسیقی با «هیز کمبل» خواننده‌ای ۲۴ ساله با بازی «نیکلاس گالیتزین» آشنا می‌شود. «الا روبین»، «رید اسکات»، «آنی مامولو»، «ویکتور وایت»، «جیدن آنتونی»، و «داکوتا ادان» دیگر بازیگران فیلم خواهند بود.

 

تزئین‌نشده (Unfrosted)

تاریخ پخش: ۳ مه در نتفلیکس

اولین فیلم بلند «جری ساینفلد» در مقام کارگردان داستانی در سال ۱۹۶۳ میشیگان و در مورد جاه‌طلبی و خیانت روایت می‌کند و رقابت برای خلق نوعی شیرینی انقلابی را به تصویر می‌کشد. «ملیسا مک‌کارتی»، «ایمی شومر»، «هیو گرنت»، «جیمز مارسدن»، «جیم گفیگان»، «بیل بر»، «دن لوی»، «پیتر دینکلیج»، «کریستین اسلیتر»، «مکس گرینفیلد»، «سارا کوپر»، «جان هم» و «دین نوریس» دیگر بازیگران فیلم خواهند بود. ساینفلد به همراه «اسپایک فرستن»، «اندی رابین» و «بری ماردر» نویسنده و تهیه‌کننده فیلم است.

 

شیطان وجود ندارد (Evil Does Not Exist)

تاریخ پخش: ۳ مه در سالن‌های سینما

تازه‌ترین ساخته کارگردان «ماشین من را بران»‌ (Drive My Car) درباره مردی به نام تاکومی و دخترش هانا است که در دهکده میزوبیکی نزدیک توکیو زندگی می‌کنند. آن‌ها همچون نسل‌های پیشین خود، زندگی ساده‌ای منطبق با طبیعت دارند. یک روز، ساکنین دهکده متوجه می‌شوند که قرار است در نزدیکی محل زندگی آن‌ها اردوگاهی مدرن برای شهرنشینانی که می‌خواهند به طبیعت «فرار» کنند ساخته شود. اما این پروژه روی آب دهکده تأثیری منفی روی می‌گذارد و موجب ناآرامی می‌شود. فیلم «ریوسکه هاماگوچی» ژاپنی هشت دقیقه در جشنواره ونیز سال گذشته تشویق شد.

 

دیدم که تلویزیون می‌درخشد» (I Saw The TV Glow)

تاریخ پخش: ۳ مه در سالن‌های سینما

«جاستیس اسمیت» در این فیلم به کارگردانی «جین شونبرن» به تهیه‌کنندگی «اما استون» نقش اوون را بازی می‌کند، نوجوانی که به واسطه دوستش با یک برنامه تلویزیونی شبانه مرموز آشنا می‌شود و به دنیای فراطبیعی قدم می‌گذارد. دیگر بازیگران فیلم «بریجت لاندی-پین»، «ایان فورمن»، «هلنا هاوارد»، «فرد درست» رپر آمریکایی و «دنیل ددوایلر» خواهند بود.

 

مرد فدایی (The Fall Guy)

تاریخ پخش: ۳ مه در سالن‌های سینما

این فیلم به کارگردانی «دیوید لیچ» اقتباسی است از یک سریال تلویزیونی کلاسیک به همین نام که در دهه ۱۹۸۰ از شبکه ای‌بی‌سی پخش شد. داستان فیلم به نویسندگی «درو پیرس» درباره مردی به نام «کولت سیورز» با بازی گاسلینگ است که مدت‌هاست برای یک ستاره تندخوی سینما با بازی «آرون تیلور جانسون» که ناگهان ناپدید می‌شود بدلکاری می‌کند. «امیلی بلانت» نقش «جودی مورنو» را بازی می‌کند که از پس از سال‌ها فیلمبرداری با کارگردانی یک وسترن علمی-تخیلی به شهرت می‌رسد. «هانا وادینگهام» (Ted Lasso) در نقش یک تهیه‌کننده، «وینستون دوک» در نقش سرپرست بدلکاران و «استفانی شو» (Everything Everywhere All at Once) در نقش یک دستیار دیگر بازیگران فیلم خواهند بود.

 

قلمرو سیاره میمون‌ها (Kingdom of the Planet of the Apes)

تاریخ پخش: ۱۰ مه در سالن‌های سینما

«قلمرو سیاره میمون‌ها» به کارگردانی «وس بال» وقایعی را روایت می‌کند که سال‌ها پس از فیلم «جنگ برای سیاره میمون‌ها» (War for the Planet of the Apes) که سال ۲۰۱۷ اکران شد روی می‌دهند. «اوون تیگو» برای بازی در نقش میمون اصلی این دنباله انتخاب شده و به «پیتر میکن» و «فرایا آلن» بازیگر سریال «ویچر» (The Witcher) پیوسته است. «جاش فرایدمن»، «ریک جافا»، «پاتریک ایسون» و «آماندا سیلور» نویسندگان فیلمنامه‌اند.

کاش (IF)

تاریخ پخش: ۱۷ مه در سالن‌های سینما

داستان فیلم در مورد دختر جوانی است که تجربه‌ای ناگواری داشته و پس از آن شروع می‌کند به دیدن دوستان خیالی دیگران. علاوه بر کرازینسکی، «رایان رینولدز» و «کیلی فلمینگ» بازیگر سریال «مردگان متحرک» (The Walking Dead)، بازیگرانی چون «مت دیمون»، «استیو کارل»، «بابی موینیهان»، «لویی گاست جونیور»، «آلن اس. کیم»، «جان استوارت»، «فیبی والر-بریج»، «امیلی بلانت»، «مایا رودلف»، «سم راک‌ول»، «سباستین مایسکالکو»، «کریستفر ملونی»، «ریچارد جنکینز»، «آکوافینا» و «وین وان» در این فیلم مقابل دوربین رفته و یا صداپیشگی کرده‌اند.

 

بازگشت به سیاهی (Back To Black)

تاریخ پخش: ۱۷ مه در سالن‌های سینما

این فیلم با بازی «ماریسا آبلا» (Industry) در نقش «ایمی واینهاوس» روزهای ابتدایی ظهور خواننده جاز در شمال لندن را تا تبدیل شدنش به یک فوق‌ستاره موسیقی برنده گرمی دنبال کند. واینهاوس در سال ۲۰۱۱ وقتی تنها ۲۷ ساله بود پس از مبارزه طولانی با مواد مخدر و الکل از دنیا رفت. «جک اوکانل» در نقش همسر سابق واینهوس، «ادی مارسن» در نقش پدر واینهوس و «لزلی منویل» در نقش مادربزرگ او در این فیلم ظاهر خواهند شد.

 

بچه‌ها (Babes)

تاریخ پخش: ۱۷ مه در سالن‌های سینما

داستان اولین فیلم بلند «پاملا ادلون» در مقام کارگردان درباره زنی با بازی «ایلانا گلیزر» بازیگر سریال «شهر پهناور» (Broad City) است که پس از رابطه‌ای یک شبه باردار می‌شود و به بهترین دوستش که مادر دو فرزند است تکیه می‌کند. «حسن منهاج»، «میشل بوتو»، «الیور پلات»، «سندرا برنارد»، «استیون جیمز»، «بریان سولبرگ»، «اشلی فاکس» و «جان کارول لینچ» دیگر بازیگران فیلم خواهند بود.

غریبه‌ها: بخش ۱ (The Strangers: Chapter 1)

تاریخ پخش: ۱۷ مه در سالن‌های سینما

داستان فیلم‌های این چندگانه درباره یک زوج یا خانواده‌ای است که در مکانی دور افتاده قربانی حملات وحشیانه می‌شوند. «مدلین پچ» بازیگر سریال «ریوردیل» (Riverdale) در فیلم «غریبه‌ها: قسمت ۱» نقش زن جوانی را بازی می‌کند که با نامزدش به سفری جاده‌ای می‌رود اما وقتی که موقتاً در جنگل ساکن می‌شود، طعمه اوباشی می‌شود که نقاب به چهره زده‌اند و بی‌دلیل به آن‌ها حمله می‌کنند. دیگر بازیگران فیلم «فروی گوتیرز»، «ریچل شنتون»، «گابریل باسو»، و «فلورین کلر» خواهند بود. هارلین این فیلم را بر اساس فیلمنامه‌ای نوشته «آلن آر. کوئن» و «آلن فریدلند» کارگردانی کرده است.

فیوریوسا (Furiosa)

تاریخ پخش: ۲۴ مه در سالن‌های سینما

«فیوریوسا» به کارگردانی «جرج میلر» و بازی «آنیا تیلور-جوی» و «کریس همسورث» پیش‌درآمدی برای «جاده خشم» (Fury Road) است و به زودی در جشنواره کن اکران خواهد شد. در خلاصه داستان فیلم آمده است: «با سقوط دنیا، فیوریوسای جوان از «مقر سبز مادران بسیار» ربوده شده و اسیر یک گروه موتورسوار به رهبری «وارلرد دمنتوس» می‌شود. آن‌ها با گذر از کویر به یک «دژ» با ریاست «ایمورتان جو» برخورد می‌کنند. در حالی که این دو حاکم ستمگر برای فرمانروایی نبرد می‌کنند، فیوریوسا باید از آزمون‌های بسیار جان سالم به در ببرد و راهی برای بازگشت به خانه بیابد.»

ضارب (Hit Man)

تاریخ پخش: ۲۴ مه در سالن‌های سینما، ۷ ژوئن در نتفلیکس

داستان فیلم به کارگردانی «ریچارد لینکلیتر» درباره یک قاتل حرفه‌ای به نام «گری جانسون» با بازی «گلن پاول» است که در نگاه مشتریانش از سینما بیرون آمده اما کسانی که از او می‌خواهند یک همسر خیانت‌کار یا رئیس زورگو را از میان بردارد شاید متضرر شوند برای اینکه این مرد با پلیس همکاری می‌کند. وقتی او پروتکل‌ها را می‌شکند تا زنی را از چنگ دوست پسر بدرفتارش نجات دهد، به دردسر می‌افتد. «آدرین آرهونا»، «رتا»، و «آستین آملیو» دیگر بازیگران فیلم خواهند بود. این فیلم در جشنواره ونیز با پنج دقیقه تشویق ایستاده روبرو شد.

فیلم گارفیلد (The Garfield Movie)

تاریخ پخش: ۲۴ مه در سالن‌های سینما

فیلم «گارفیلد» با صداپیشگی «کریس پرت» داستانی درباره یک گربه نارنجی تنبل و بدبین و رابطه‌ او با صاحبش «جان آرباکل» را روایت می‌کند. «ساموئل ال. جکسون» به جای شخصیت جدید «ویک» که پدر «گارفیلد» است صداپیشگی می‌کنند. «نیکلاس هولت»، «هانا وادینگهام»، «سسیلی استرانگ»، «وینگ ریمز»، «برت گلدستین» و «بوون یانگ» دیگر صداپیشگان فیلم خواهند بود. «هاروی گیلن» بازیگر «در سایه‌ها چه می‌کنیم» (What We Do in the Shadows) در فیلم «گارفیلد» نقش «اودی» را بازی می‌کند.

ازرا (Ezra)

تاریخ پخش: ۳۱ مه در سالن‌های سینما

فیلم «ازرا» fi کارگردانی «تونی گلدوین» مردی به نام «مکس برنال» با بازی «بابی کاناواله»، یک نویسنده سابقاً موفق کمدی که به استند-آپ کمدین نه-چندان-موفق تبدیل شده، و پسر ۱۱ ساله نابغه‌اش ازرا با بازی فیتسجرالد که به اوتیسم مبتلا است را دنبال می‌کند. مکس با پدرش استن با بازی «رابرت دنیرو» زندگی می‌کند و تصمیم می‌گیرد در اقدامی که نتایجی مضحک در پی دارد پسرش را برباید. «ورا فارمیگا»، «رز بیرن»، «رین ویلسون»، و «ووپی گلدبرگ» دیگر بازیگران فیلم خواهند بود. «تونی اسپیریداکیس» نویسنده فیلمنامه برای استودیوی ویفرر است.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید