news-background
news-background

برنامه‌ریزی کارکنان جشنواره کن ۲۰۲۴ برای اعتصاب

کارکنان جشنواره کن خواستار پرداخت دستمزدهای بیشتری شده‌اند.

جشنواره کن که با تظاهرات نمادین و اعتراضاتش شناخته می‌شود در دوره امسال دچار شورشی از درون شده است. «ددلاین» گزارش داده است که نزدیک به ۲۰۰ نفر از کارکنان جشنواره خواستار پرداخت دستمزدهای بیشتر شده‌اند و برای اعتصاب برنامه‌ریزی می‌کنند.

این اعتصابات را گروهی هدایت می‌کند که نامش «زیر پرده‌های نمایش، زباله است» (Sous Les Écrans La Dèche) ارجاعی است به شعار «زیر سنگفرش خیابان‌ها ساحل دریاست» (Sous les pavés, la plage) در اعتراضات مه سال ۱۹۶۸ فرانسه. اتحادیه کارکنان جشنواره مارس سال ۲۰۲۰ تأسیس شده و کارکنان بخش‌های مختلف جشنواره از جمله «بخش مسابقه»، «دو هفته کارگردانان»، «هفته منتقدین» و جشنواره لومیر در شهر لیون و بسیاری دیگر را پوشش می‌دهد.

کارکنان جشنواره برای رساندن صدای اعتراض خود به مدیران در مراسم افتتاحیه «دو هفته کارگردانان» و بخش «اسید کن» برنامه‌ریزی می‌کنند و انتظار می‌رود در مراسم افتتاحیه فیلم «مگالوپلیس» (Megalopolis) «فرانسیس فورد کاپولا» و «فیوریوسا» (Furiosa: A Mad Max Saga) «جرج میلر» روی فرش قرمز ظاهر شوند.

نحوه اعتراض کارکنان جشنواره نامشخص است اما اعضای گروه پنجشنبه این هفته برای نهایی کردن تصمیم ملاقات خواهند کرد. یکی از اقدامات احتمالی اعتصاباتی است که باعث می‌شود کارکنان دست از کار بکشند. این افراد شامل برنامه‌ریزان، آپاراتچیان، زیرنویس‌کنندگان، مسئولین برگزاری کنفرانس‌های مطبوعاتی و کارکنان مختلف بخش‌های فنی می‌شود که بسیاری از آن‌ها تمام-وقت مشغول کارند و در صورت اعتصاب جشنواره کن را با مشکلات جدی مواجه خواهند کرد. اعتراض این اتحادیه به دستمزدها و بیمه بیکاری منحصر به فرد کشور فرانسه است.

«ژوستین تریه» برنده «نخل طلا» با «آناتومی یک سقوط» (Anatomy of A Fall) سال گذشته با پوشیدن سنجاق قرمز از این گروه حمایت کرده بود.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید