news-background
news-background

جری ساینفلد: «چپ افراطی» کمدی را نابود کرد

«جری ساینفلد» علت کمیاب شدن فیلم‌های کمدی در این سال‌ها را «چپ افراطی» و ملاحظات سیاسی «مزخرف» می‌داند. او در مصاحبه با «نیویورکر» به این پرسش پاسخ داده است که چرا آثار کمدی سینما و تلویزیون کم و کمتر شده‌اند.

خالق «ساینفلد» (Seinfeld) می‌گوید: «این نتیجه چپ افراطی و ملاحظات سیاسی مزخرف است، و مردم نگرانند که به کسی توهین نکنند. این روزها می‌روند استند-آپ کمدی می‌بینند چون هیچ‌کس ما را کنترل نمی‌کند. مخاطب ما را کنترل می‌کند. وقتی منحرف شویم متوجه می‌شویم. فوراً متوجه می‌شویم و فوراً با آن انطباق پیدا می‌کنیم.»

او اضافه می‌کند: «اما وقتی فیلمنامه می‌نویسید و از زیر دست چهار یا پنج فرد، کمیته و گروه رد می‌شود — [می‌گویند:]‌ «درباره این شوخی چنین نظری داریم.» خوب این یعنی پایان کمدی.»

«روی پرایس» مدیر سابق استودیوی آمازون سال گذشته در شبکه‌های اجتماعی آماری را منتشر کرده بود که نشان می‌داد شمار فیلم‌های کمدی از سال ۲۰۱۷ به شدت کاهش پیدا کرده است. در سال ۱۹۹۷ آثار کمدی ۲۰ درصد از بازار سینما را تشکیل می‌دادند در حالی که این رقم در سال ۲۰۰۳ به ۲۱.۴ درصد و در سال ۲۰۲۰ به ۳.۸ درصد رسیده است.

ساینفلد در مصاحبه دیگری با «جی‌کیو» گفته بود که کسب‌وکار فیلمسازی به پایان رسیده است. او به زودی فیلم «تزئین‌نشده» (Unfrosted) را در نتفلیکس خواهد داشت.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید