news-background
news-background

نیکول کیدمن: فیلمنامه Eyes Wide Shut را پاره کردم؛ نمی‌خواهم کارگردان باشم

«نیکول کیدمن» می‌گوید درد و رنج‌های شخصیت‌هایی که بازی می‌کند را پس از فیلمبرداری به سطل زباله می‌اندازد. این بازیگر ۵۶ ساله که پیش از دریافت جایزه افتخاری «بنیاد فیلم آمریکا» (AFI)، در مصاحبه با «لس آنجلس تایمز» می‌گوید همه فیلمنامه‌هایش از جمله فیلمنامه «چشمان کاملاً بسته» (Eyes Wide Shut) «استنلی کوبریک» را پاره می‌کند و دور می‌اندازد.

کیدمن می‌گوید: «حس می‌کنم مثل بار و بنه است. همه‌شان به اتاق زیر شیروانی یا زیرزمین می‌روند. من بازیگری در حال سفر هستم و می‌توانم با یک چمدان زندگی کنم. رویکرد من به زندگی این‌گونه است چون همیشه باید همه‌چیز را درون یک چمدان بگذارم و حرکت کنم.»

«جاناتان گلیزر» که در «تولد» (Birth) با کیدمن همکاری کرده به «لس آنجلس تایمز» می‌گوید: «گاهی سه یا چهار صفحه دیالوگ نیمه‌های شب به خانه او می‌رسید تا روز بعد فیلمبرداری‌اش کند، و کاملاً با آنچه برایش آماده می‌شده متفاوت بود. صبح می‌آمد، هرگز دیر نمی‌کرد، جملات جدید را حفظ کرده بود و شکایتی نداشت.»

کیدمن درباره همکاری با گلیزر اضافه می‌کند: «با جاناتان، آن صفحات را آخر شب دریافت می‌کند و باشکوه بودند چون نویسندگی بسیار خوب بود. وقتی نویسندگی عالی باشد یاد گرفتنش راحت است. هیچ مشکلی ایجاد نمی‌کند. وقتی خوب نباشد، آن بحث دیگری است.»

کیدمن می‌گوید کوبریک حتی انعطاف بیشتری می‌خواست: «استنلی صحنه‌هایی را بازنویسی می‌کرد که شش هفته برای فیلمبرداری‌شان وقت صرف کرده بود. و تو فقط می‌گویی: «بسیار خوب. عالی است. این بار چه نگاهی داری؟»»

او درباره مرگ پدرش و باورش به زندگی پس از مرگ در بخش دیگری از مصاحبه می‌گوید گاهی احساس قدرت و گاهی ناتوانی و سردرگمی می‌کند: «و این باید به از دست دادن ناگهانی آدم‌ها مرتبط باشد. به نظر من شما را متزلزل می‌کند. هرچند همه ما تصوراتی داریم، اما هیچ‌یک نیرویی قطعی نداریم تا بدانیم چه می‌شود.»

کیدمن شنبه شب روی فرش قرمز مراسم اهدای جوایز «بنیاد فیلم آمریکا» به «هالیوود ریپورتر» گفت تمایلی به کارگردانی فیلم ندارد: «احساس می‌کنم کارگردان وحشتناکی می‌شوم چون همیشه ایده‌های زیادی دارم. یک کارگردان باید تصمیم بگیرد، و این نقطه قوت من نیست.» او اضافه می‌کند که مهارت او «مشتاق بودن و حمایت از دیگران» است: «من را هیجان‌زده و واقعاً خوشحال می‌کند.»

در این مراسم علاوه بر «مورگان فریمن» که با تیزر کیدمن برای سینماهای ای‌ام‌سی شوخی کرد، ستارگان دیگری چون «مریل استریپ»، «نایومی واتس»، «آرون سورکین»، «زک افران»، «مایلز تلر» و «جویی کینگ» حضور داشتند. کیدمن می‌گوید: «وقتی به من گفتند مریل این جایزه را وقتی هم سن و سال من بود دریافت کرده، فکر کردم: «خیلی خوب، اشکالی ندارد. خوب است.»»

استریپ در این مراسم تجربه همکاری با کیدمن در سریال «دروغ‌های بزرگ کوچک» (Big Little Lies) و یک صحنه فریاد احساسی در روز اول فیلمبرداری را به یاد می‌آورد:‌ «پس از روز اول احیا نشدم، هرگز چنین چیزی در زندگی‌ام ندیده بودم. برای من ضربه روحی بود چون فکر کردم که این زن یک والکری است. چگونه می‌تواند تحمل کند؟ هرگز رها نکند، هرگز ناامید نکند.» کیدمن در واکنش به این سخنرانی استریپ را «نور راهنمای من» می‌خواند و می‌گوید هیچ‌کس نمی‌تواند به سطح او برسد: «مریل استریپ، دوستت دارم، همیشه دوستت داشته‌ام.»

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید