news-background
news-background

بهترین سریال‌های جنایی انگلیسی

تماشای بازرسان و فرماندهان پلیس با کلاه‌های لبه‌دار و کراوات‌های چهارخانه‌شان در حال حل پرونده‌های جنایی هم‌زمان جذاب و آرامش‌بخش است. سریال‌های درام جنایی در سال‌های اخیر محبوبیت دوباره‌ای به دست آورده‌اند. این سریال‌ها، همزمان مخاطبان خود را مجذوب، هیجان‌زده و حتی می‌ترسانند. بریتانیا یکی از بزرگ‌ترین خاستگاه‌های سریال‌های محبوب جنایی است. سریال‌های جنایی انگلیسی اغلب کیفیت بالایی دارند و شرکت‌های سازنده‌ای چون بی‌بی‌سی و آی‌تی‌وی تجربه طولانی در ساخت این سریال‌ها دارند.

 

حد وظیفه ۲۰۱۲-۲۰۲۱ (Line of Duty)

سریال جنایی «حد وظیفه» در سال ۲۰۱۲ برای اولین بار از شبکه بی‌بی‌سی منتشر شد و تا سال ۲۰۲۱، ۶ فصل از آن پخش شد. این سریال محبوب با الهام از اداره پلیس متروپلیتن مبارزه با فساد ساخته شد. از بازیگران سریال می‌توان به «استیو آرنوت»، «کیت فلمینگ»، «لویال هیستینگز»، «لنی جیمز» و «کلی مک‌دونالد» اشاره کرد. داستان سریال درباره گروهی از افسران پلیس، موسوم به ای‌سی-۱۲ است که در واحد امور داخلی، وظیفه تحقیق درباره اعمال غیرقانونی دیگر ماموران پلیس و ارتباطات آن‌ها با جنایت‌های سازمان یافته هستند.

   

پیکی بلایندرز ۲۰۱۳-۲۰۲۲ (Peaky Blinders)

در بین مشهورترین سریال‌های جنایی انگلیسی، «پیکی بلایندرز» غیر ممکن را با کسب محبوبیت برای شخصیت‌های منفی، ممکن کرده است. داستان این سریال پس از جنگ جهانی اول بر اساس زندگی واقعی یک باند جنایت‌کار ساکن بیرمنگام است و ماجرای خانواده شلبی و سازمان جنایتکاری آن‌ها را نمایش می‌دهد. «کیلین مورفی» در این سریال نقش رهبر بی‌رحم گروه، «تامی شلبی» را بر عهده دارد. از دیگر ستارگان این سریال نیز می‌توان به «سم نیل»، «هلن مک‌کروی»، «پاول اندرسن» و «سوفی راندل» اشاره کرد.

   

محافظ شخصی ۲۰۱۸ (Bodyguard)

«محافظ شخصی» یک سریال کوتاه هیجان انگیز درباره افسر پلیسی است که وظیفه محافظت از سیاستمداری غیرقابل‌تحمل به او سپرده شده است. «ریچارد مدن» در نقش گروهبان «دیوید باد» به خاطر بازی خیره‌کننده‌اش در این سریال موفق به کسب جایزه گلدن گلوب بهترین بازیگر مرد در سریال درام شد. علی‌رغم اینکه داستان سریال بر مسئله تروریسم تمرکز دارد اما بازی مدن و دست و پنجه نرم کردن او با مشکل اختلال استرسی پس از آسیب روانی، جاذبه اصلی سریال «محافظ شخصی» است.

   

مجرم: انگلستان ۲۰۱۹- (Criminal: UK)

داستانی را تصور کنید که به طور کامل در اتاق بازجویی پلیس و اتاق نظارت مجاور آن اتفاق می‌افتد. گیرایی منحصر به فرد این سریال به خاطر داستان گروه ویژه، محدودیت زمانی آن‌ها برای کشف حقیقت و ستارگان برجسته‌ از جمله «دیوید تننت»، «هیلی اتول» و «کیت هرینگتون» که پا به اتاق بازجویی می‌گذارند است. صحنه ثابت فیلم‌برداری احساس تنش سریال را چند برابر می‌کند تا بیننده تمایل بیشتری برای رسیدن به حقیقت ماجرا داشته باشد.

     

لوتر ۲۰۱۰-۲۰۱۹ (Luther)

سریال «لوتر» با بازی «ادریس البا» در نقش اول، داستان کارآگاهی است که مشکل وسواس فکری و خشم کنترل نشده دارد. او در نهایت موفق می‌شود با «آلیس مورگان» رابطه برقرار کند که از قضا قاتل زنجیره‌ای است که «البا» وظیفه دارد پیدا کند. طرف‌داران سریال‌های جنایی و به خصوص طرف‌داران البا از این سریال هیجان‌انگیز و نقش‌آفرینی تاریک این بازیگر لذت خواهند برد.

     

شرلوک ۲۰۱۰-۲۰۱۷ (Sherlock)

یکی از مشهورترین سریال‌های این لیست، بازسازی مدرن «استیون موفات» از کارآگاه مشهور انگلیسی، «شرلوک هلمز» است. «بندیکت کامبربچ» نقش «شرلوک هلمز» و «مارتین فریمن» نقش «دکتر واتسون» را در این سریال برعهده دارند. داستان سریال «شرلوک» با دیالوگ‌های اندیشمندانه و سرعت قابل توجه به طرز لذت بخشی شورانگیز است.

     

مدیر شب ۲۰۱۶ (The Night Manager)

سریال کوتاه شش قسمتی «مدیر شب» به کارگردانی «سوزان بیر» از رمانی نوشته «ژان لوکاره» اقتباس شده که برای خلق داستان‌های جنایی شهرت دارد. این سریال درباره مدیر هتلی در قاهره مصر است که توسط نیروهای بریتانیا استخدام می‎شود تا درباره تجارت غیرقانونی اسلحه تحقیق کند. از بازیگران این سریال می‌توان به «تام هیدلستون»، «هیو لری»، «الیویا کلمن» و «تام هالندر» اشاره کرد.

     

افعی ۲۰۲۱ (The Serpent)

«طاهر رحیم» و «جنا کلمن» بازیگران این سریال هستند. «افعی» داستان واقعی قاتل زنجیره‌ای فرانسوی «شارل سوبراج» معروف به قاتل بیکینی یا افعی را بازگو می‌کند که بیش از ۲۰ گردشگر را در جنوب شرقی آسیا در دهه ۱۹۷۰ به قتل رساند. او با دزدیدن هویت این افراد به همراه دوست‌دخترش دور دنیا سفر می‌کرد. «بیلی هاول» در نقش دیپلمات هلندی که به دنبال دو توریست گمشده رفت و موفق شد سرنخ‌های عجیبی که منجر به دستگیری سوبراج شد حضور دارد.

   

پوآرو ۱۹۸۹-۲۰۱۳ (Poirot)

یکی از آشناترین سریال‌های این لیست، سریال «پوآرو» است که با اقتباس از داستان‌های جنایی نویسنده مشهور «آگاتا کریستی» ساخته شدند. «دیوید ساچت» سال‌ها نقش کارآگاه «هرکول پوآرو» بلژیکی را بازی کرد و به خاطر این نقش موفق به کسب جایزه بفتا شد. دقت و نظم کار پوآرو و حرف زدن منحصر به فردش، از دلایل محبوبیت جهانی این سریال هستند.

     

ماجراهای شرلوک هلمز ۱۹۸۴-۱۹۹۴ (The Adventures of Sherlock Holmes)

سریال «ماجراهای شرلوک هلمز» یکی دیگر از مشهورترین سریال‌های تاریخ تلویزیون انگلستان است که با اقتباس از داستان‌های «سر آرتور کانن دویل» درباره کارآگاه باهوش ساکن خیابان بیکر استریت ساخته شده. بازی «جرمی برت» در نقش شرلوک هلمز به عقیده بسیاری، یکی از اصلی‌ترین دلایل جاودانگی این سریال به شمار می‌رود.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ ۰۰:۵۰

جای Whitechapel هم خالیه

نمایش اسپویل
۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ ۰۳:۵۵

Gangs of London 🥲

نمایش اسپویل
۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ ۰۰:۳۶

The Wire جاش خیلی خالیه تو این لیست !!!

نمایش اسپویل
۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ ۱۹:۴۷

انگلیسی عزیزم انگلیسی، آمریکایی بماند یه وقت دیگه :)

نمایش اسپویل
۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ ۰۳:۰۴

در لیست فوق جای مینی سریال نفیس Endeavour بسیار خالیست.

نمایش اسپویل
۲۸ فروردین ۱۴۰۲ ۱۴:۵۲

درست که بندیک در نقش شرلوک درخشان بود اما هیچی جرمی برت نمیشه

نمایش اسپویل