news-background
news-background

[ویژه 30نما] بررسی دنیای سینمایی مارول (قسمت سوم)

ما در این مقاله، به بررسی فاز سوم مارول خواهیم پرداخت. در دوقسمت قبلی، به معرفی کلیِ این دنیا و مباحثی درباره ی فاز اول و دوم پرداختیم. همچنین از سنگ های بینهایت، مهمترین زمینه فیلم "انتقامجویان: جنگ بینهایت" نیز اطلاعاتی برای شما فراهم کردیم.

این قسمت از مقاله، مربوط به فاز سوم بوده و از آنجایی که تنها 1 فیلم، از این فاز اکران شده، بیشتر مطالب بر اساس کمیک خواهند بود. پس ما در این مقاله اطلاعات زیادی درباره فیلمها نمیتوانیم بدهیم ولی احتمالات اینکه شاهد چه چیزهایی خواهیم بود را مورد بررسی قرار خواهیم داد. علاوه بر این به معرفی شخصیتهای جدیدی میپردازیم که در این فاز رونمایی خواهند شد. با سینما همراه باشید.

قبل از خواندن این مقاله، حتما "قسمت اول" و "قسمت دوم" آنرا مطالعه نمایید.

marvel_cinematic_universe_wallpaper__2_by_theincrediblejake-d8vkgrv

فاز سوم

کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی (Captain America: Civil War 2016)

دکتر استرنج (Doctor Strange 2016)

محافظان کهکشان قسمت دوم (Guardians of the Galaxy Vol.2 2017)

مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه (Spider-Man: Homecoming 2017)

ثور: راگناروک (Thor: Ragnarok 2017)

پلنگ سیاه (Black Panther 2018)

انتقامجویان: جنگ بینهایت (Avengers: Infinity War 2018)

مرد مورچه ای و زنبورک (Ant-Man and the Wasp 2018)

کاپیتان مارول (Captain Marvel 2019)

فیلم بدون عنوان انتقامجویان (Untitled Avengers sequel 2019)

 

فاز سوم با یک فیلم عظیم شروع شد. اگر دقت کرده باشید، ما در دو فاز قبلی، همیشه در آخر آنها شاهد تیم انتقامجویان بودیم. اما این فاز بر خلاف آنها، با یک فیلم انتقامجویان کار خود را آغاز کرد. درست است که نام آن مربوط به قسمت سوم کاپیتان آمریکا میباشد اما تقریبا همه ی افراد تیم انتقامجویان، بهمراه سه عضو جدید در آن حضور داشتند.

داستان این فیلم، در دو فاز قبلی زمینه سازی شده بود که در ادامه به بررسی آن میپردازیم.

انتقامجویان 2012: در این فیلم شاهد جنگ انتقامجویان با لوکی در نیویورک بودیم. اتفاقات و خساراتی که در این شهر بوجود آمد، یکی از زمینه سازی های "عهد نامه سوکوویا" و زیرنظر گرفتن قهرمانان توسط دولت بود.

کاپیتان آمریکا: سرباز زمستان 2014: در این فیلم شاهد معرفی سرباز زمستان، یکی از مهمترین دلایل جنگ میان کاپیتان و مرد آهنی بودیم. همچنین با توجه به خساراتی که از بین بردن سازمان شیلد بوجود آورد، دولت را برای آن عهدنامه، بیشتر مصمم کرد.

انتقامجویان: عصر اولتران 2015: در این فیلم شاهد خسارتهایی که عواقب کار تونی استارک به بار آورد، بودیم. در این فیلم سوکوویا نابود شد و آن عهدنامه نیز به همین نام و در نتیجه ی این اتفاق بود. البته تقابل هالک و مرد آهنی نیز خسارات زیادی بوجود آورد که به این اتفاق در فیلم جنگ داخلی اشاره نشد؛ ولی اگر شاید کاپیتان آمریکا نمیگفت "دیگر کافی است"، قرار بود در ادامه این مورد را نیز ببینیم. (تصاویری از اتفاق نیویورک و سوکوویا به قهرمانان نشان داده شد تا ببینند چه خساراتی وارد کرده اند)

مرد مورچه ای: این فیلم تنها برای معرفی یکی از هم تیمی های کاپیتان آمریکا، یعنی مرد مورچه ای بود. که در جنگ داخلی شاهد اکشن و طنز خاصِ آن بودیم. همچنین در پایان تیتراژ این فیلم، دیدیم که کاپیتان و فالکون، سرباز زمستان را پیدا کرده اند.

در ادامه به بررسی و معرفی فیلمهای فاز سوم میپردازیم

کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی – Captain America: Civil War 2016

664215

کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی، با یک خرابکاری توسط "اسکارلت وچ" شروع شد که این نیز یکی از دلایل عهدنامه سوکوویا به حساب میامد.

ما در این فیلم شاهد خط داستانی فوق العاده ای بودیم و به بهترین شکل ممکن، چگونگی بوجود آمدن اختلاف بین دو دوست و دو قهرمان، یعنی کاپیتان و مرد آهنی را دیدیم. همچنین برادران روسو برای بار دیگر ثابت کردند که واقعا در ساخت اینگونه اکشن ها مهارت دارند.

جدای از همه ی این تعاریف، این فیلم کمی دارای مشکل در فیلمنامه بود. البته خیلی مشکلات مهمی بحساب نمی آمدند ولی بدلیل اینکه انتظارات از اینگونه فیلمها زیاد است، واقعا دلمان نمیخواهد حتی شاهد این موارد کوچک باشیم. ما در مقاله "بررسی ایرادهای کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی" به بحث درباره این مشکلات پرداخته ایم.

علاوه بر تمام موارد بالا، این فیلم از دو شخصیت جدید رونمایی کرد؛ "مرد عنکبوتی (Spider-Man)" و "پلنگ سیاه (Black Panther)"

البته کمتر کسی است که مرد عنکبوتی را نشناسد. حتی اگر کمیک خوان هم نباشید، به لطف دو سری فیلمهای مرد عنکبوتی، ساخته کمپانی سونی، به نامهای "Spider-Man" و "The Amazing Spider-Man"، کاملا با این شخصیت آشنایی دارید.

مارول هم با توجه به همین قضیه، تصمیم درستی گرفت که اوریجین مرد عنکبوتی را نشان نداد. واقعا دیگر خسته کننده بود که برای بار دیگر مرگ "عمو بن" را شاهد باشیم!

اگرچه اوریجین پلنگ سیاه هم بنمایش درنیامد؛ ولی دیدیم که به بهترین شکل ممکن، این قهرمان در دنیای سینمایی مارول معرفی شد. مارول در این زمینه ایده ی جالبی را بکار برد. این دوقهرمان ابتدا در یک فیلم معرفی شدند و در آینده فیلم اختصاصی خود را خواهند داشت. که این فیلمها، در ادامه خط داستانی جنگ داخلی روی میدهند و مربوط به اوریجین آنها نمیباشند.

اگرچه رقیب مارول، یعنی دی سی نیز از همین روش استفاده کرد. ولی در ابتدای کار خود!!

باید قبول کرد که این تصمیم، کار اشتباهی بود. مارول در فاز اول خود، 5 فیلم از قهرمانانش ساخت؛ سپس در فیلم ششم، آنها را در کنار یکدیگر نشان داد. اما کمپانی دی سی و برادران وارنر، در دومین فیلم خود به اینکار پرداختند!

حال قرار است در سال آینده شاهد فیلم "لیگ عدالت" باشیم و بعد از آن به تماشای فیلم اختصاصی شخصیتها بپردازیم!!

دی سی در این زمینه خیلی عجولانه تصمیم گرفت و میخواست هرچه زودتر، به جایی که مارول در حال حاضر قرار دارد برسد. البته قرار است در مقاله ای جدا، به بررسی دنیای سینمایی دی سی بپردازیم. پس صحبت از کمپانی دی سی، تا همین جا کافیست!

همانطور که گفتیم، فیلم جنگ داخلی، معرف مرد عنکبوتی و پلنگ سیاه بود. پس این مهمترین نقش فیلم در فاز سوم به حساب می آید. اگرچه با توجه به چیزی که در آخر فیلم دیدیم، این احتمال میرود که کاپیتان آمریکا در ابتدای جنگ بینهایت حضور نداشته باشد. چون دیدیم که او خود را بازنشسته کرد. (بعلاوه هم تیمی هایش، که آنها را فراری داد). همچنین به تونی استارک گفت که هر موقع به او نیاز داشت، به کمکش خواهد آمد. پس احتمالا در فیلم جنگ بینهایت، شاهد تونی استارک و اعضای "انتقامجویان جدید" خواهیم بود که به کمک کاپیتان و تیمش نیازمند میشوند و از او کمک میگیرند! (این یک تئوری میباشد)

جدای از این، در پایان تیتراژ به مرد عنکبوتی و پلنگ سیاه اشاره شد. ما از این دو صحنه، چند چیز را فهمیدیم:

یکی اینکه سرباز زمستان در واکاندا میباشد و به خواب زمستانی رفته است!. همچنین کاپیتان آمریکا نیز در آنجا به سر میبرد و به احتمال زیاد پناهنده میباشد.(با توجه به کاری که در جنگ داخلی کرد، فراری به حساب می آید)

بعلاوه، صحنه ای از مرد عنکبوتی را دیدیم. که نقش آن، تنها هیجان زده کردن ما برای فیلم اختصاصی این شخصیت میباشد.

بعد از "جنگ داخلی" شاهد ورود "دکتر استرنج" به سینما میباشیم.

دانلود کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی

دکتر استرنج – Doctor Strange

1dr strange

دومین فیلم فاز سوم، دقیقا همان نقشی را دارد که "محافظان کهکشان" در فاز دوم داشت. یعنی معرفی شخصیتها بعلاوه یک سبک و فضای جدید.

این فیلم، پای دنیای جادویی مارول را به سینما باز خواهد کرد. با توجه به تریلرهایی که از این فیلم منتشر شده، شاهد فضایی جادویی و احتمالا ترسناک خواهیم بود. کارگردان این فیلم، "اسکات دریکسون (Scott Derrickson)" میباشد که تا بحال فقط فیلمهای ترسناک در کارنامه خود دارد!

فیلم دکتر استرنج، در واقع معرفی یک شخصیت با دنیایی جدید میباشد. پس برای آشنایی بیشتر با آن، به معرفی جادوگر دنیای مارول میپردازیم.

استیفن استرنج، یک جراح فوق العاده ماهر بود. او ثروت بسیاری داشت و بیشتر وقت خود را به خوشگذرانی میپرداخت و همچنین به فردی مغرور تبدیل شده بود. بعد از مدتی، تصادف شدیدی کرد که آسیب های زیادی به او رساند. عصب های دستان وی، طی این تصادف از بین رفت و او دیگر نمیتوانست از آنها استفاده نماید.

او که بدلیل این اتفاق وضعیت خوبی نداشت، به دنبال راه علاج دستانش رفت. او به شرق سفر کرد تا با فردی به نام Ancient One، که میگفتند شفا دهنده ی هر چیزی است، دیدار کند. این شخصیت، به استیفن دنیاهای موازی و سحر و جادو را نشان داد. همچنین به او گفت که برای علاج دستانش، خودش باید تلاش کرده و با استفاده از جادو، راه حل آنرا بیابد.

استیفن استرنج، به شاگردی وی درآمد و شروع به یادگیری فنون رزمی، بعلاوه تکنیک های جادوگری کرد. بعد از آنکه در این فنون، مهارت کافی یافت، دستان خود را معالجه کرد و بعد از آن به نیویورک بازگشته و به نجات مردم پرداخت.

شرور اصلی فیلم، با بازی مدس میکلسن (Mads Mikkelsen) میباشدکه هنوز به طور رسمی معلوم نیست نقش کدام دشمن دکتر استرنج را ایفا خواهد کرد. ولی احتمال اینکه این شخصیت دورمامو (Dormammu) باشد، زیاد است.

DSCrop

با توجه به قسمت اول این مقاله، هنوز دو سنگ بینهایت دیگر باید معرفی شوند. ما در این فیلم قطعا شاهد حداقل یک سنگ خواهیم بود. ولی بعید نیست که هر دوی آنها بنمایش دربیایند.

دکتر استرنج دارای یک گردنبند به نام Eye Of Agamotto میباشد که سنگ سبز رنگی درون آن قرار دارد. به احتمال زیاد این سنگ، "سنگ زمان" خواهد بود.

جدا از اینکه این سنگ، سنگ زمان است یا روح، مطمئن هستیم که پنجمین سنگ بینهایت، در فیلم دکتر استرنج رونمایی خواهد شد.

همچنین خبرهایی از حضور کوتاه "تونی استارک" در این فیلم شنیده شده است. احتمال اینکه او را در طول فیلم ببینیم خیلی کم است، ولی اگر حضور وی قطعی باشد، قطعا در پایان تیتراژ، تونی را میبینیم که به سراغ دکتر استرنج رفته و شاید او را به تیم انتقامجویان دعوت میکند.

با توجه به این موارد، تنها یک سنگ دیگر برای معرفی در پروژه های آینده مارول باقی مانده است. که در ادامه به آن میپردازیم.

دکتر استرنج، در 4 نوامبر 2016 (14 آبان 1395) اکران خواهد شد.

محافظان کهکشان – Guardians of the Galaxy Vol.2

1069911-pictures-of-guardians-of-the-galaxy-hd

بعد از دکتر استرنج، برای بار دیگر شاهد تیم محافظان کهکشان خواهیم بود.

گفته شده این فیلم نسبت به قسمت اول آن، کمی جدی تر خواهد بود. به احتمال زیاد دلیل آن، رو به رو شدن "استار لرد" با پدرش یعنی "ایگو: سیاره زنده (با بازی کرت راسل)" میباشد.

در قسمت اول شاهد بودیم که شخصیت "یاندو" گفت به دستور پدر استارلرد، در ابتدا قصد کشتن او (استارلرد) را داشته است. پس احتمالا در این فیلم نیز شاهد دشمنی میان استارلرد و پدرش خواهیم بود.

در قسمت دوم محافظان کهکشان، به احتمال زیاد شاهد حضور بیشتری از ثانوس میباشیم. بعلاوه قطعا شخصیت "هاوارد اُردک" که در پایان تیتراژ قسمت اول این فیلم رونمایی شد نیز، نقش زیادی خواهد داشت. اگرچه وضعیت کلکسینور بعد از اتفاقات قسمت اول نیز بنمایش درمیاید و مطمئنا شاهد گمشدن "سنگ واقعیت" خواهیم بود.

جدای از این موارد، شاید با خود فکر کنید که ششمین سنگ بینهایت در این فیلم رونمایی شود. ولی کارگردان فیلم، جیمز گان (James Gunn)، تایید کرد که در فیلمش هیچ سنگ جدیدی معرفی نخواهد شد. پس احتمال اینکه هر دو سنگ در فیلم دکتر استرنج وجود داشته باشند بیشتر میشود. البته این احتمال، برای قسمت سوم ثور نیز وجود دارد. اگرچه صحبتهایی درباره وجود "سنگ روح" در اختیار شخصیت "هایمدال" نیز شنیده شده است که احتمال آن بسیار پایین است، یکی از دلایل آن این است که در پایان فیلم "ثور: دنیای تاریک" شاهد بودیم که گفته شد "سنگ فضا در آزگارد میباشد. پس بدلیل اینکه دو سنگ بینهایت در کنار یکدیگر نباشند، سنگ واقعیت را به کلکسیونر واگذار کردند." با توجه به این جمله، در حال حاضر فقط یک سنگ در آزگارد وجود دارد، پس نباید سنگ روح در اختیار هایمدال باشد.

با توجه به موارد بالا، ما در قسمت دوم محافظان کهکشان، شاهد سنگ جدیدی نخواهیم بود. ولی به احتمال زیاد، ما در این فیلم شاهد

- حضور موثرتری از ثانوس و تلاش او برای بدست آورن سنگها

- رو یا رویی استارلرد و پدرش و اختلاف میان آنها

- گمشدن سنگ واقعیت

- حضور موثری از هاوارد اُردک

- معرفی آدام وارلاک که یکی از دشمنان اصلی ثانوس میباشد (که در یک پیله، در اختیار کلکسیونر بود و در پایان قسمت اول محافظان کهکشان، شاهد پاره شدن آن پیله بودیم و به احتمال زیاد، حضور او در قسمت دوم قطعی است)

- حمله ثانوس به سرزمین نوا برای بدست آوردن سنگ قدرت

خواهیم بود.

محافظان کهکشان، در 5 می 2017 (15 اردیبهشت 1396) اکران خواهد شد.

بعد از این فیلم، شاهد یک فیلم فوق العاده مورد انتظار از یک شخصیت شگفت انگیز، یعنی مرد عنکبوتی خواهیم بود.

مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه – Spider-Man: Homecoming

0

همه طرفداران برای دیدن مرد عنکبوتی در دنیای سینمایی مارول، با هنرنمایی بی نظیر تام هالند (Tom Holland) روزشماری میکنند. این فیلم برای مدتی ذهن ما را از دیگر داستان ها در فاز سوم دور کرده و لحظات هیجان انگیزی برایمان به ارمغان خواهد آورد.

مشاهده یک پیتر پارکر جوان و کم تجربه، با توجه به چیزی که در "جنگ داخلی" دیدیم، قطعا شگفت انگیز خواهد بود. علاوه بر این، تونی استارک / مرد آهنی نیز در فیلم حضور دارد و قطعا به هیجان فیلم می افزاید.

گفته شده که شرور اصلی این فیلم، کرکس (Vulture) با بازی مایکل کیتون (Michael Keaton) میباشد. در ادامه معرفی کوتاهی از این شخصیت میکنیم.

3c2396e3d7aaf43605ad34d9bd229beb

کرکس یک مهندس الکترونیک بود که پس از اتفاقاتی (رو دست خوردن از شریکش. ولی احتمالا در فیلم، شاهد داستان دیگری خواهیم بود)، به جنایت روی میاورد. وی با ساخت دستگاهی همانند بالهای کرکس با قابلیت پرواز، به انجام اهداف شومش میپردازد. انتخاب مایکل کیتون برای این نقش، خیلی خوب میباشد. چرا که علاوه بر توانایی بالای او در بازیگری، او به تازگی در فیلم Birdman به ایفای نقش یک مرد پرنده (همانند شخصیت کرکس) پرداخته است.

چندی پیش گفته شده بود که این شخصیت، با استفاده از باقی مانده امکانات چیتاری ها که در قسمت اول انتقامجویان شاهد بودیم، این وسیله را ساخته است. این ایده جالبی برای مرتبط ساختن فیلم مرد عنکبوتی، با انتقامجویان میباشد.

همچنین به تازگی شنیده شده که شخصیت "مخترع مخوف" نیز در این فیلم حضور خواهد داشت. داستانِ او را به تونی استارک مرتبط کرده اند که در نتیجه، دلیل حضور تونی را متوجه میشویم. گفته شده مخترع مخوف، یکی از کارکنان شرکت تونی استارک بوده که از آنجا اخراج شده است. بعد از این اتفاق او به شخصیتی منفی تبدیل شده و شروع به ساخت تجهیزات برای دیگر شرورها کرده است. این نیز یکی دیگر از ایده های جالب برای ارتباط دنیای مرد عنکبوتی با انتقامجویان میباشد.

تام هالند قبلا درباره نام فیلم اینگونه گفته بود:" این فیلم واقعا درباره بازگشت به خانه میباشد، چرا که پیتر پارکر میخواهد بفهمد چه کسی بوده و به چه جایی در این دنیا تعلق دارد."

داستان فیلم قطعا بعد از اتفاقات جنگ داخلی رخ خواهد داد و متمرکز بر شخصیت مرد عنکبوتی میباشد و به فیلم دیگری پرداخته نخواهد شد. البته احتمالا شاهد وضعیت تونی استارک بعد از جنگ میان دوستش یعنی کاپیتان آمریکا، و همچنین وضعیت کنونی انتقامجویان خواهیم بود.

مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه، در 7 جولای 2017 (16 تیر 1396) اکران خواهد شد.

بعد از این فیلم، شاهد یک حماسه از مارول خواهیم بود. با توجه به نام آن، که "راگناروک" میباشد، قطعا داستان فوق العاده و شگفت انگیزی را خواهیم دید.

ثور: راگناروک – Thor: Ragnarok

Thor-Ragnar-k-thor-ragnarok-39561528-1600-900

بالاخره نوبت آن رسید که فیلم تکی ثور را شاهد باشیم. "راگناروک" نام یکی از هیجان انگیزترین کمیک های "ثور" میباشد که در آن مرگ خدایان بزرگی همانند ثور، اودین و لوکی رخ میدهند. پس با توجه به نام این فیلم، قطعا حوادث و مشکلات بدی برای ثور پیش خواهند آمد.

قرار است در این فیلم، شاهد انتقامجوی سبز رنگمان، یعنی هالک نیز باشیم. همچنین شنیده شده حضور او، بهمراه زره گلادیاتوری مخصوصش خواهد بود. در نتیجه، قطعا شاهد خط داستانی کمیک "سیاره هالک" و مقابله وی با موجودات عجیب فضایی میباشیم.

hulk

ما در این فیلم، احتمالا موارد زیر را خواهیم دید:

- حضور بیشتری از کلاغ های هوگین و مونین (این دو کلاغ، متعلق به اودین میباشند. هوگین (اندیشه) و مونین (سرشت) هر روز گرد جهان پرواز کرده و برای اودین رخدادهای جهان را بازگو می‌کنند. این دو کلاغ را در صحنه هایی از فیلمهای ثور دیده ایم که در واقع ایستر اگ هایی برای "راگناروگ" به حساب می آمدند. در نتیجه قطعا شاهد حضور بیشتری از آنان خواهیم بود.)

- سورتور (یکی از دشمنان اصلی ثور که با نام خدای آتش نیز شناخته میشود. در قسمت دوم مقاله ذکر کردیم که در فیلم "ثور: دنیای تاریک"، به این شخصیت اشاراتی شده است. یعنی همان زمانی که دروازه های 9 عالم در یک خط قرار گرفتند و شاهد سرزمینی آتشین بودیم.)

- جنگ میان لوکی و هایمدال (در کمیک شاهد جنگ این دونفر بودیم که منجر به کشته شدن هر دوی آنها شد. در قسمت اول ثور، چگونگی ایجاد نفرت میان این دو نفر را دیدیم که قطعا زمینه ساز جنگ آنها در "راگناروک" خواهد بود.)

- مارِ میدگارد (یکی از دشمنان اصلی ثور میباشد که توسط وی کشته میشود، اما خود ثور نیز بدست زهر این مار، میمیرد. این مار در کمیک، از فرزندان لوکی میباشد. در فیلمهای مارول، اشارات کوچکی به این مار شده است. به طور مثال در "کاپیتان آمریکا: اولین انتقامجو" شاهد بودیم که "رد اسکال" در مکانی که این مار حکاکی شده است، بدنبال سنگ فضا میگردد)

- مرگ ثور (همانطور که گفتیم، در کمیک "راگناروک" شاهد مرگ ثور بودیم. پس این احتمال نیز وجود دارد که وی در فیلم، کشته شود.)

- حضور بتا ری بیل (وی یکی از سربازانی بود که ثور و اودین، او را برای محافظت زمین در برابر سورتور قرار دادند. وی همچنین توانسته بود چکش ثور را بلند کند!) البته احتمال اینکه شخصیت ویژن، به بیتا ری بیل تبدیل شود زیاد است. چرا که وی نیز توانسته بود چکش ثور را بلند کند. بعلاوه او دارای سنگ ذهن میباشد و اگر ثانوس بخواهد آنرا بدست آورد، باید ویژن را بکشد. پس شاید بعد از مرگش، بصورت بتا ری بیل باز گردد.

- حضور ثانوس برای بدست آوردن سنگ فضا (البته احتمال این هست که لوکی با دادن این سنگ به ثانوس، با او هم پیمان شود.)

با توجه به موارد بالا، قطعا باید منتظر یک فیلم فوق العاده و شگفت انگیز باشیم. این فیلم، یکی از زمینه سازهای اصلی "جنگ بینهایت" خواهد بود و این نیز مهمترین نقشش در فاز سوم میباشد. البته احتمال اینکه ششمین سنگ، در این فیلم رونمایی شود نیز هست.

ثور: راگناروک، در 3 نوامبر 2017 (12 آبان 1396) اکران خواهد شد و بعد از آن شاهد یک فیلم اکشن، و قطعا با تخیلاتی کمتر خواهیم بود.

پلنگ سیاه – Black Panther

5346837-black+panther+11

تی چالا (T'Challa) با نام مستعار پلنگ سیاه (Black Panther)، اولین قهرمان سیاه پوست آمریکا بوده و اولین بار در کمیک چهار شگفت انگیز 52# در سال 1966 معرفی شد. خالقان این شخصیت جک کیربای (Jack Kirby) و استن لی کبیر (Stan Lee) میباشند.

پلنگ سیاه، همانند خیلی از شخصیتهای دیگر مارول، واقعی و قابل باور بوده و قدرتهای زیادی تخیلی ندارد. که از آنها میتوان به هوش بالا، سرعت، استقامت و چابکی، مخترعی توانا، مهارت در هنرهای رزمی و ژیمناستیک را نام برد. او همچنین دارای زره ای از جنس وایبرنیوم (قوی ترین فلز طبیعی دنیای مارول که سپر کاپیتان آمریکا نیز از همین جنس میباشد: Vibranium) است که قابلیتهای دفاعی او را افزایش میدهد.

او از سرزمینی خیالی در دنیای مارول، به نام "واکاندا" میباشد و در واقع شاهزاده این کشور هست. (بعد از مرگ پدرش در "جنگ داخلی"، پادشاه شد)

ما در "جنگ داخلی" دیدیم که چگونه از او رونمایی شد. در سال 2018 فیلمی مستقل از این شخصیت را شاهد هستیم که داستان او بعد ازجنگ داخلی را روایت کرده و تمرکز بیشتری بر روی واکاندا دارد.

همچنین باتوجه به هنرنمایی فوق العاده ی چدویک بوزمن (Chadwick Boseman) در این نقش، پتانسیل بالای این شخصیت را برای فیلم اختصاصی اش درک کردیم و قطعا این فیلم در سال 2018 شگفت انگیز عمل خواهد کرد.  بعلاوه با توجه به شخصیتهای این فیلم، شاید شاهد فیلمی در سبک "کاپیتان آمریکا: سرباز زمستان" باشیم. چرا که خیلی از این شخصیتها، قدرت های تخیلی زیادی ندارند و بیشتر بر روی اکشن و مبارزه تن به تن آنها تمرکز شده است.

به احتمال زیاد ما در این فیلم، شاهد بیدار شدن "سرباز زمستان" خواهیم بود. چرا که داستان فیلم درباره مشکلاتی است که برای "تی چالا" پیش آمده و او به هر کسی که بتواند کمکش کند، نیاز دارد.

لوپیتا نیونگو (Lupita Nyong'o)، یکی از بازیگران این فیلم، در کمیک کان امسال درباره داستان فیلم اینگونه گفته بود: "رهبریِ پلنگ سیاه، توسط دو دشمن تهدید میشود. در نتیجه تی چالا از سازمان سیا (CIA) و دورا میلاجی (واحد نیروهای ویژه واکاندا: Dora Milajei) برای شکست دادن دشمن کمک میطلبد".

مارول تایید کرد که مایکل بی. جردن (Michael B. Jordan) قرار است بعنوان Killmonger در این فیلم ایفای نقش کند. بنابراین قطعا "اولیسس کلاو"، در نقش دیگر شرور فیلم حضور خواهد داشت. "اولیسس کلاو" قبلا توسط اندی سرکیس (Andy Serkis) در فیلم انتقامجویان: عصر اولتران (Avengers: Age of Ultron) به نمایش در آمده است. وی در دنیای کمیک، یکی از اصلی ترین دشمنان پلنگ سیاه به حساب می آید.

با این حساب، تی چالا قطعا به کمک سرباز زمستان نیاز خواهد داشت. پس به احتمال زیادی، شاهد بیدار شدن این شخصیت از خواب زمستانی اش خواهیم بود.

همچنین این احتمال نیز وجود دارد که کاپیتان آمریکا را در این فیلم ببینیم. اما باید به این نکته توجه کرد که کریس ایوانز (بازیگر نقش کاپیتان آمریکا) تنها یه فیلم دیگر در قرار خود با مارول دارد. پس آن قطعا باید فیلم "انتقامجویان: جنگ بینهایت" باشد نه فیلم پلنگ سیاه.

بعلاوه از این نکته میتوان دو تئوری را مد نظر قرار داد:

1-کاپیتان آمریکا برای آخرین بار، در فیلم "جنگ بینهایت" حضور دارد و در آن کشته میشود.

2-کاپیتان آمریکا در "جنگ بینهایت" حضور ندارد و در قسمت بعدی انتقامجویان در سال 2019 نقش خواهد داشت.

به هر حال نمیتوان قاطعانه در اینباره صحبت کرد، اما این احتمالات وجود دارند.

حال بهتر است معرفی کوتاهی، از شرور اصلی فیلم، با بازی مایکل جوردن داشته باشیم.

10-erik-killmonger

او یک بومی واکاندا به نام ان جاداکا (N’jadaka) میباشد. وقتی اولیسس کلاو و مزدورانش میخواستند به واکاندا حمله کنند، جاداکا و خانواده اش، به وی کمک کردند. بعد از شکست خوردن کلاو، پدر جاداکا کشته شد و خانواده او تبعید شدند.

جاداکا در نیویورک به سر میبُرد و به آماده کردن خود برای انتقام از "تی چالا" میپرداخت و نام خود را به اریک کیل مانگر تغییر داد. در پی این اتفاقات، او هم از تی چالا و هم از اولیسس کلاو نفرت داشت.

اریک کیل مانگر، دارای هوش بالا و قدرت فرا انسانی میباشد. پس قطعا مبارزه تن به تن او با پلنگ سیاه، دیدنی خواهد بود. همچنین از آنجایی که کیل مانگر و اولیسس کلاو، هر دو یک هدف، یعنی کشتن تی چالا را دارند، شاید شاهد اتحاد این دو نفر باشیم. اما فراموش نکنید که کیل مانگر در دنیای کمیک، نفرت زیادی از کلاو دارد . پس احتمالش زیاد است که دشمنی این دو نفر را نیز ببینیم.

پلنگ سیاه در 6 جولای 2018 (15 تیر 1397) اکران خواهد شد. بعد از این فیلم، بالاخره وقت آن خواهد رسید که حماسه "جنگ بینهایت" را شاهد باشیم.

اما بهتر است چهار فیلم باقی مانده را در قسمت بعدی مورد بحث قرار دهیم.

ادامه در قسمت چهارم 

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید