news-background
news-background

اولین واکنش‌ها به فیلم Furiosa: آیمکس برای این عظمت کافی نیست؛ اکشن درنده و بی‌امان

فیلم «فیوریوسا» اولین بار در کن اکران خواهد شد.

در فاصله کمتر از دو هفته مانده به اکران «فیوریوسا» (Furiosa) در جشنواره کن، اولین واکنش‌ها به این فیلم به کارگردانی «جرج میلر» در شبکه‌های اجتماعی منتشر شدند. منتقدین زیادی سکانس‌های اکشن پیش‌درآمد «مکس خشمگین: جاده خشم» (Mad Max: Fury Road) را ستوده‌اند.

منتقد «ایندی‌وایر» می‌نویسد: «مایه خوشحالی من است که گزارش کنم «فیوریوسا» خیلی خیلی خوب است. در سطح کاملاً متفاوتی نسبت به «جاده خشم» قرار دارد (به شکلی که حدس می‌زنم برخی را ناراحت کند)، اما از سوی دیگر باعث می‌شود آن فیلم غنی‌تر به نظر برسد در حالی که اسطوره خودش را در سرزمین بیابانی می‌سازد.»

منتقد «اینترتینمنت ویکلی» این فیلم را «عالی» خوانده در حالی که منتقد «فندنگو» آن را «فیلمسازی اکشن قدرتمندانه در بهترین حالتش» می‌داند و اضافه می‌کند که فیلم حاوی «دیوانه‌وارترین تعقیب‌وگریزها» و «پرشکوه‌ترین شخصیت‌هاست» و فیلمبرداری آن «خیره‌کننده.»

«سایمون تامپسون» ژورنالیست می‌نویسد: «خدای من جرج میلر! «فیوریوسا» شما را غوطه‌ور می‌کند. در مواقعی تقریباً به نظر می‌رسد که از پرده فرمت آیکمس به آن عظمت تجاوز می‌کند - و با این حال در مواقعی دیگر عمیقاً صمیمانه است. یادآور عناصر سینمایی دهه‌های ۱۹۵۰ تا ۱۹۸۰ است و هنری غنی و هوشمندانه است که بازیگران را محظوظ می‌کند.»

«هالیوود آنباند» می‌نویسد: ««فیوریوسا» یک پیروزی حسی است. سفری حماسی به بیابان خشک میلر در طول چند دهه. تجربه احساسی فیلم عمیقاً شخصی و تکان‌دهنده است. اکشن فیلم درنده، وحشیانه و بی‌امان است. محکم بایستید و در برابر خشم مقاومت کنید.»

مجری پادکست «هوس آو سینما» می‌نویسد: «سینمای هوی متال. همه آتش و گوگرد «جاده خشم» را دارد اما همچنان اثری منحصر به فرد است. جرج میلر خدای فیلمسازی است. آنیا تیلور-جوی یک ستاره سینما. کریس همسورث بهترین نقش کارنامه‌اش را بازی کرده.»

«آنیا تیلور-جوی» در فیلم ۲ ساعت و ۲۸ دقیقه‌ای «فیوریوسا» در نقش اصلی جانشین «شارلیز ترون» شده است. در خلاصه داستان فیلم آمده است: «با سقوط دنیا، فیوریوسای جوان از «مقر سبز مادران بسیار» ربوده شده و اسیر یک گروه موتورسوار به رهبری «وارلرد دمنتوس» می‌شود. آن‌ها با گذر از کویر به یک «دژ» با ریاست «ایمورتان جو» برخورد می‌کنند. در حالی که این دو حاکم ستمگر برای فرمانروایی نبرد می‌کنند، فیوریوسا باید از آزمون‌های بسیار جان سالم به در ببرد و راهی برای بازگشت به خانه بیابد.»

«داگ میچل» تهیه‌کننده فیلم در مصاحبه با «توتال فیلم» فاش کرده است که فیلمبرداری یکی از صحنه‌های اکشن با بیش از ۲۰۰ بدلکار ۱۵ دقیقه‌ای ۷۸ روز طول کشیده است.

«فیوریوسا» پس از جشنواره کن از ۲۴ مه در سینماهای آمریکا اکران خواهد شد.

دیدگاه‌ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید